اونس طلا2232.37
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ریابکوف: آمریکا آگاهانه باعث وخامت اوضاع در خلیج فارس می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به سیاست اعمال فشار حداکثری و اقدامات تحریک آمیز آگاهانه آمریکا علیه ایران، راه اندازی هرچه سریعتر مکانیزم مالی «اینستکس» برای تامین منافع اقتصادی تهران را، راهی برای کمک به حل و فصل وضعیت پیچیده کنونی دانست.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، در تفسیر اوضاع کنونی پیرامون ایران و توافق هسته‌ای گفت، واقعیت این است که واشنگتن اعمال فشار زیادی را بر تهران وارد می‌کند و آگاهانه باعث افزایش وخامت اوضاع پیرامون این کشور شده، گویا این اعمال فشار باعث نرم شدن مواضع مقامات تهران می شود، در حالی که مشکلات به وجود آمده تنها از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک قابل حل و فصل هستند.

ریابکوف گفت: «سیاست اعمال فشار حداکثر بر ایران از طرف آمریکا که بطور علنی هم اعلام شده، همچنان ادامه دارد. تلاش برای ایجاد یک جبهه ضدایرانی، از جمله در خلیج‌فارس نیز بسیار نگران کننده است. جای خوشبختی دارد که همتایان ایرانی ما اعصاب قوی دارند و من فکر نمی‌کنم که آنها در برخورد با اقدامات تحریک آمیز آمریکا دست به اشتباه بزنند. البته واضح است که جمهوری اسلامی منافع اقتصادی مربوط به انعقاد توافق هسته‌ای را به دست نیاورده و اخیراً نیز تحریم‌های شدیداللحنی از سوی آمریکا را تحمل می کند. ما امیدواریم که مکانیسم مالی "اینستکس" به زودی فعالیت شده و اجازه دهد تا مبادلات بازرگانی با ایران نه تنها برای کشورهای اتحادیه اروپا، بلکه برای سایر کشورهای علاقه مند آسانتر شود و باعث گردد تا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم حفظ شود.»

روسیه هنوز مواضع واقعی آمریکا درباره مسائل کنترل تسلیحات را درک نمی‌داند

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت، مسکو تاکنون نتوانسته درک کند که آیا واشنگتن بالاخره آمادگی تمدید پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، «استارت-3» که زمان اعتبار آن در سال 2021 به پایان می‌رسد را دارد یا خیر.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که کشورهای عضو ناتو پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط را از دستور کار خود لغو نکرده‌اند و در عین حال تلاش می کنند تا مسئولیت از بین رفتن این توافقنامه را به گردن روسیه بیاندازند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد