اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد ۶۶۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۶۶۷ واحد رشد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ۶۶۷ واحد رشد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.

روز گذشته نیز شاخص بورس روند صعودی داشته که برخی کارشناسان می‌گویند، دلیل افزایش شاخص بورس، تقویت نرخ ارز و نیز برگزاری فصل مجامع شرکت‌های بورسی و تخصیص سود برای سهامداران در این فصل است.

شاخص کل با معیار هموزن امروز ۶۶۵ واحد رشد کرده و به رقم ۵۹ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. امروز ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۹۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوراق بهادار حق تقدم و سهام در قالب ۲۹۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۷۱۰ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۸۸ واحد رشد کرده و به رقم ۷۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴۵۳ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با رشد ۲۲۱ واحد به رقم ۲۷۹ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس ۵۸ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۸۴ هزار و ۲۲۳ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس ۳۲۷۳ واحد رشد کرده و به رقم ۴۹۱ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

امروز نمادهای فارس، اخابر، وصندوق، رمپنا، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و در مقابل نمادهای فولاد، فملی، کچاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده بورسی امروز مربوط به شرکت‌های گروه خودرو، بانک، سیمان، شرکت‌های تامین اجتماعی و فولاد بودند.

نمادهای پربیننده بورسی شامل سایپا، بانک تجارت با قیمت هر سهم ۴۱۶ ریال، سیمان فارس و خوزستان، لیزینگ رایان سایپا، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری صدر تامین و بانک پاسارگاد بودند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۵ واحد تقویت شده و به رقم ۳۲۱۳ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۸ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۲۱۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۱۵ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، ریل‌پرداز سیر و تولید و صادرات ریشمک بودند.

امروز نمادهای شاوان، بمپنا، شپاس، حخزر، دی، بیشترین اثر تقویتی در رشد شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای مارون، میدکو، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

در جریان معاملات امروز با پیام ناظر بازار نماد فاما۱ مربوط به شرکت صنعتی آما، پاسا مربوط به شرکت ایران یاساتایرورابر، نماد کپارس مربوط به کاشی پارس، نماد شبرهن مربوط به شرکت نفت بهران، نماد ونیرو مربوط به سرمایه‌گذاری نیرو، نماد سخوز مربوط به شرکت سیمان خوزستان متوقف شدند. نماد بسویچ مربوط به شرکت پارس سویچ، نماد پتایر مربوط به شرکت تولیدی ایران‌تایر، تایرا مربوط به تراکتورسازی ایران، ختوقا مربوط به گروه صنعتی تولیدی قطعات اتومبیل ایران، نماد ونفت مربوط به سرمایه‌گذاری صنعت نفت، نماد کساپا مربوط به سایپا شیشه با پیام ناظر بازگشایی شدند که عمده این شرکت‌ها بعد از برگزاری مجمع باز شدند.

همچنین در اطلاعیه از سوی مقام ناظر به سهامداران عنوان شد که امروز تعداد یک میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ۲۱۸ میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سهم معادل ۷.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از طرف بانک ملی به صورت یکجا نقد و یا نقد و شرایطی به قیمت پایه هر سهم ۴۸۱۱ ریال در نماد وبانک‌۴ عرضه خواهد شد.

همچنین در پیام دیگری از سوی مقام ناظر نماد کخاک شرکت صنایع خاک چینی ایران، بازگشایی شد. حراج مجدد نمادهای خفنر مربوط به فنرسازی خاور، شفن مربوط به پترو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فناوران، وآذرح مربوط به حق تقدم سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان و نماد ثشاهدح مربوط به حق تقدم استفاده‌نشده شرکت شاهد مشمول حراج مجدد شدند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد