اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کسری بودجه آمریکا؛ سالانه یک تریلیون دلار

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا تا سال ۲۰۴۹ میلادی به ۱۴۴ درصد خواهد رسید

نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا تا سال ۲۰۱۹ معادل ۷۸ درصد بوده است که انتظار می رود با تداوم روند بدهی های این کشور تا سال ۲۰۴۹ این نسبت حدودا دو برابر شود و به ۱۴۴ درصد کل اندازه اقتصاد آمریکا برسد.

در حال حاضر نسبت بدهی به کل اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و طبق پیش بینی دفتر بودجه کنگره آمریکا، تا سال ۲۰۲۹ بدهی ها تقریبا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا خواهند شد.

به گفته این نهاد نسبت بدهی های آمریکا در مسیر افزایشی قرار گرفته است و به نظر نمی رسد چشم انداز مشخصی برای متوقف ساختن این چرخه وجود داشته باشد. تا یک دهه آینده انتظار می رود هر سال یک تریلیون دلار دیگر به بدهی‌های آمریکا افزوده شود و این روند با توجه به روند پیری جمعیت و افزایش هزینه های درمانی احتمالا تشدید خواهد شد.

فیلیپ سواگل، مدیر این دفتر گفت: چشم انداز کسری بودجه دولت و افزایش میزان بدهی ها به چالشی جدی برای سیاست گذاران آمریکایی تبدیل شده است.

پیتر پترسون، مدیر موسسه "میشل پترسون" گفت: این که کسری بودجه ما به زودی به یک تریلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت، به قدر کافی خبر بدی هست اما بد تر از آن، این است که به نظر می رسد کسری بودجه در آینده نیز کماکان به طرز توقف ناپذیری افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، بدهی دولت آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار افزایش یافته است. همچنین این رقم در مقایسه با بدهی ثبت شده دولت در سال ۲۰۰۸ بیش از دو برابر افزایش یافته و اقتصاددانان معتقدند روند افزایش بدهی آمریکا کماکان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد