اونس طلا2214.59
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پکن: اقدامات آمریکا موجب ناآرامی در منطقه خلیج فارس شده است

وزارت خارجه چین با تقاضا از طرف‌های درگیر در منطقه خلیج فارس در حفظ آرامش و پرهیز از هرگونه درگیری، استفاده از ابزار دیپلماتیک جهت بهبود اوضاع را خواستار شد.

وزارت خارجه چین روز گذشته در جریان نشست مطبوعاتی هفتگی در زمینه مسائل روز منطقه و جهان از جمله ایران واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «گنگ شوانگ» از سخنگویان این وزارتخانه در زمینه دستور اجرایی جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه تحریم‌ مقام‌های ارشد ایران و واکنش‌های متعاقب مقام‌های ایرانی و آمریکایی اظهار داشت: «چین در مورد تنش در منطقه خلیج فارس نگران بوده و امیدوار است که طرف‌های مربوط آرامش خود را برای جلوگیری از تشدید اوضاع حفظ کنند.»

وی در ادامه گفت: «چین همواره با تحریم‌های یکجانبه و اعمال صلاحیت برون مرزی دادگاه‌های آمریکا مخالف بوده و معتقد است که اعمال فشار حداکثری کمکی به این مسئله نمی‌کند. واقعیت نشان داده که این اقدام‌ها تنها ناامنی را در منطقه تشدید می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه افزود: «آنچه منطقه نیاز دارد تنش و مهار نیست، بلکه گفت‌و‌گو و مذاکره است. امیدواریم که طرف‌های درگیر شجاعت و حکمت سیاسی را نشان دهند و به طرز صحیحی اختلافات را از طریق روش‌های مسالمت آمیز مانند گفت‌وگو و مذاکره و بر اساس اصل برابری و احترام متقابل حل کرده و به ما در حفاظت از صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس بپیوندند.»

آمریکا تنها کشور حاضر در برجام است که به طور یکجانبه از این توافق بین‌المللی خارج شده و با اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه، دیگرکشورهای جهان را از هرگونه داد و ستد با ایران منع کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که تاکنون علی‌رغم تمامی اقدامات و سیاست‌های ضدایرانی به هیچ‌یک از اهدافش در قبال تهران دست پیدا نکرده، روز سه‌شنبه به عربده‌کشی توئیتری رو آورد و نوشت: «رهبران ایران واژه‌های "خوبی" و "دلسوزی" که بویی از آن نبرده‌اند را درک نمی‌کنند. نکته غم‌انگیز آنکه تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است. آمریکا با فاصله قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و فقط در دو سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.» (جزئیات بیشتر)

در نقطه مقابل، چین از جمله دیگر کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای با ایران است که همواره با موضع‌گیری منطقی ضمن تداوم روابط تجاری، اقتصادی با ایران مخالفت خود با رویکردهای ضد ایرانی دولت آمریکا را نشان داده است. چین از جمله مشتریان نفتی عمده ایران نیز محسوب می‌شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد