اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس بانک مرکزی فدرال آمریکا دوباره درخواست ترامپ درباره نرخ بهره را رد کرد

رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا مجددا به درخواست‌های ترامپ برای کاهش نرخ بهره دلار دست رد زد و بر لزوم مستقل بودن این بانک نسبت به سیاست‌های کوتاه مدت دیکته شده از سوی کاخ سفید تاکید کرد.

جروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، گفت: بانک مرکزی فدرال آمریکا مستقل از فشارهای سیاسی کوتاه مدت عمل می‌کند و این مسئله غالبا بر اساس استقلال بانک مرکزی فدرال است.

وی روز گذشته در پاسخ صریح و قاطع در سخنرانی خود به انتقادات از سوی کاخ سفید تاکید کرد کنگره انتخاب کرده است که بانک مرکزی فدرال آمریکا مستقل باشد چرا که آنها شاهد خسارت‌هایی بودند که معمولا به دلیل اعمال سیاست‌های کوتاه مدت بر اساس منافع سیاسی بر بانک مرکزی فدرال ایجاد شده است.

وی که در جمع شورای روابط خارجی آمریکا سخن می‌گفت مجددا به درخواست‌ها و انتقادات دونالد ترامپ واکنش منفی نشان داد و آنها را رد کرد.

ترامپ اخیرا برای چندمین بار از بانک مرکزی فدرال آمریکا انتقاد کرده و روز دوشنبه در چند توئیت مدعی شد که بانک مرکزی فدرال آمریکا "نمی‌داند دارد چه کار می‌کند".

وی کمتر از 24 ساعت قبل در یک مصاحبه تلویزیونی نیز گفته بود که قدرت آن را دارد تا پاول را اخراج کند اما هنوز نمی‌خواهد چنین کاری انجام دهد.

علیرغم انتقادات ترامپ نسبت به سیاست‌های پاول در عدم کاهش نرخ بهره که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها تمام شود، رئیس بانک مرکزی فدرال آمریکا روز گذشته فقط از احتمال کاهش نرخ بهره سخن گفت و تاکید کرد بانک مرکزی فدرال آمریکا هنوز در این باره به نتیجه قطعی نرسیده است.

پاول گفت: اتفاقی که افتاد این است که از روز یک می همه چیز تغییر کرده است. شرایط ریسک جهانی واقعا طی 6 تا 8 هفته گذشته مربوط به توسعه تجارت و نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاملا متفاوت شده، بنا بر این تمرکز ما بر اتفاقات پیش رو و اینکه چه سیاست پولی ما را در رسیدن به اهداف‌مان کمک می‌کند، قرار گرفته است.

البته این سخنان به این معنی نیست که بانک مرکزی فدرال آمریکا نسبت به احتمال کاهش نرخ بهره درماه جولای متمایل شده است و این در حالی است که به نظر می‌رسد بازارهای مالی نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه جولای مطمئن هستند و دلیل آن را اشاره پاول به فعالیت‌های صنعتی ضغیف و نرخ تورم ضعیف در جهان توسط پاول می دانند.

البته پاول در سخنان خود به نرخ مصرف بالا و بهبود اوضاع اشتغال به عنوان دلایلی برای عدم کاهش نرخ بهره اشاره و تاکید کرد علی رغم هر میزان فشار از سوی کاخ سفید، بانک مرکزی درباره کاهش نرخ بهره به شدت دقیق عمل خواهد کرد.

‌مدت‌هاست که ترامپ از بانک مرکزی فدرال آمریکا می خواهد که نرخ بهره را با هدف کمک به رشد اقتصادی این کشور پایین بیاورد که این بانک تا کنون در برابر این خواسته ترامپ مقاومت کرده است.

پاول توسط خود ترامپ در اوایل سال 2018 به عنوان جانشین جنت یلن، به ریاست بانک مرکزی فدرال آمریکا، منصوب شد اما برخلاف تصور ترامپ، این انتخاب نتوانست بر استقلال بانک مرکزی فدرال آمریکا خدشه وارد کرده و یا سیاست بلند مدت افزایش تدریجی نرخ بهره در این کشور را که مدت ها بود توسط یلن دنبال می شد، تغییر دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد