اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سناتور آمریکایی درباره واکنش احتمالی ایران به فشارهای آمریکا ابراز نگرانی کرد

یک سناتور دموکرات آمریکا با انتقاد از رویکردهای دولت این کشور علیه ایران، درباره واکنش‌های احتمالی ایران ابراز نگرانی کرد.

یک سناتور دموکرات آمریکایی روز سه‌شنبه درباره تبعات تداوم فشارهای آمریکا علیه ایران و واکنش‌های تلافی‌جویانه تهران هشدار داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» «جک رید» سناتور دموکرات ایالت «رود آیلند» و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه در صحن مجلس سنا گفت: «واکنش متقابل ایران در پاسخ به افزایش تحریم‌ها و فشار نظامی آمریکا می‌تواند بیشتر و بیشتر برای منافع ما خطرناک باشد. این امر می‌تواند منجر به تشدید اوضاع شود.»

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز غروب سه‌شنبه به وقت تهران به عربده‌کشی توئیتری رو آورد.

رئیس‌جمهور آمریکا که تاکنون علی‌رغم تمامی اقدامات و سیاست‌های ضدایرانی به هیچ‌یک از اهدافش در قبال تهران دست پیدا نکرده، در توئیتر نوشت: «رهبران ایران واژه‌های "خوبی" و "دلسوزی" که بویی از آن نبرده‌اند را درک نمی‌کنند. نکته غم‌انگیز آنکه تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است. آمریکا با فاصله قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و فقط در دو سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.»

ترامپ که قبلاً با لحنی مفتخرانه از اثرگذاری تحریم‌ها روی معیشت مردم عادی ایران سخن گفته و مردم ایران را «ملت تروریست» خوانده بود در ادامه توئیت خود تلاش کرده خودش را حامی مردم نشان دهد.

او نوشته است: «مردم فوق‌العاده ایران دارند بدون هیچ دلیل خاصی رنج می‌کشند. رهبران آنها تمام پول‌ها را خرج تروریسم می‌کنند و پول ناچیزی برای چیزهای دیگر خرج می‌کنند.» (جزئیات بیشتر)

رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز چند روز قبل ضمن انتقاد از جنگ طلبان این کشور، «رویکرد دیپلماتیک» را بهترین گزینه خروج از بحران منطقه خواند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، «مایک مولن» رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و مشاور نظامی ارشد «جورج دابلیو بوش» و «باراک اوباما» روسای جمهور پیشین و سابق آمریکا یکشنبه در اظهار نظری درباره تنش‌های ایجاد شده در منطقه گفت که نگران این مسئله بوده و ممکن است کار به جایی برسد که خارج از کنترل شود.

مولن در مصاحبه با این شبکه خبری گفت که سیاستمداران باید از طریق دیپلماتیک به هدف خود که متوقف ساختن ایران هسته‌ای است، نائل شوند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت که آمریکایی‌ها نیز باید از نمایندگان خود بخواهند تا مدافع عدم اعلام جنگ با ایران باشند.

مایک مولن در این‌‌باره گفت: «سیاستمداران آمریکایی باید راهی را برای نیل به هدف خود که یک ایران غیر هسته‌ای و از نظر من بدون تلاش برای تغییر نظام و درگیری با این کشور است، پیدا کنند.»

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد