اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه سیاست‌های «بی‌ملاحظه» آمریکا در قبال ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه از سیاست‌های «بی‌ملاحظه» آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و آن را محکوم کرده است.

وزارت خارجه روسیه از سیاست‌های «بی‌ملاحظه» آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و از این کشور خواسته درباره تبعات این سیاست‌ها که ممکن است به تضعیف امنیت بین‌المللی منجر شود، تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه گفت: «مقام‌های آمریکایی بایستی اینکه این روند بی‌ملاحظه چه نتایجی ممکن است داشته باشند را در نظر بگیرند. [سیاست‌های آمریکا] نه تنها مستعد بی‌ثبات کردن خاورمیانه است می‌تواند کل نظم امنیت بین‌المللی را تضعیف کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد.

وی که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

کارشناسان مسائل بین‌المللی گفته‌اند تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران «صرفاً نمادین» هستند و اثر عملی ندارند.

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران امروز با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ «تحریم بالاترین مقام سیاسی، اجتماعی، دینی و معنوی یک کشور که نه تنها رهبر ایران، بلکه رهبر عاشقان انقلاب اسلامی و مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان است، اقدامی مضحک و وقیحانه است.»

کارشناسان در آمریکا اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در خروج از برجام، قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعمال چندین دور تحریم را عامل شدت گرفتن تنش‌ها در روابط میان ایران و آمریکا می‌دانند.

در ادامه تنش‌ها در روابط میان دو کشور یک فرود پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را نقض کرد. در پی این اقدام، پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این پهپاد را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد