اونس طلا2210.8
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی از بروز اختلال در عرضه جهانی نفت

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی گفت:« ما در حال بررسی دقیق شرایط هستیم و بسیار نگرانیم. در صورت اختلال در عرضه، آماده ایم عکس العمل مناسبی نشان دهیم».

فاتح بیرول، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی گفت این آژانس بسیار نگران افزایش تنش‌ها در خاورمیانه است و در صورت اختلال در عرضه نفت ، وارد عمل می‌شود.

بیرول در کنفرانسی در مورد کارآمدی انرژی در دوبلین گفت:« ما در حال بررسی دقیق شرایط هستیم و بسیار نگرانیم. در صورت اختلال در عرضه، آماده ایم عکس العمل مناسبی نشان دهیم».

درگیری در خاورمیانه هفته گذشته پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز تنگه هرمز توسط ایران به نقطه ای حساس رسید. ایران می گوید این پهپاد حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. آمریکا مدعی است پهپادش در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می کرده است».

در اوایل همین ماه، به دو نفتکش در دریای عمان درست خارج از تنگه هرمز حمله شد. تنگه هرمز یک مسیر کشتیرانی حیاتی است که خلیج فارس را به دریای عمان و آبهای آزاد متصل می‌کند و حدود 30 درصد نفت دریایی و سایر مایعات از طریق آن منتقل می شوند».

به گفته بیرول ، افزایش قیمت نفت به خاطر بالا گرفتن درگیری ها بین آمریکا و ایران در خاورمیانه باید بیشتر از این می بود ولی رونق تولید نفت شیل آمریکا جلوی آن را گرفت.

بیرول با اشاره به این نکته که جلوگیری از افزایش شدید قیمت نفت خبر خوبی برای مشتریان در سراسر دنیاست گفت:« علی‌رغم این حمله ها، تاثیر چندانی بر قیمت نفت دیده نشده و دلیل اصلی آن رونق تولید نفت شیل آمریکاست که باعث شده نفت زیادی در بازار داشته باشیم».

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد