اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین با هدف کاهش وابستگی به دلار ۷۰ تن طلا خرید

طبق اطلاعات شورای جهانی طلا بانک مرکزی چین با هدف کاهش سهم دلار در ذخایر رسمی خود بیش از ۷۰ تن طلا از دسامبر ۲۰۱۸ خریداری کرده است.

قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین حد شش ساله رسید و روز دوشنبه با 1403 دلار در هر اونس رکورد زد. چین ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهد تا از دلار آمریکا دوری کند.

طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، بانک پیپل چین بیش از 70 تن طلا از دسامبر خریداری کرده است. قبل از آن ، بانک مرکزی چین دو سال بود گزارشی از افزایش ذخایر طلا نداده بود و ارقام رسمی از اکتبر 2016 تا نوامبر 2018 ثابت بودند.

افزایش خرید طلا توسط بزرگترین اقتصاد آسیا زمانی انجام شد که بانکهای مرکزی جهان در حال اندوختن این فلز گران بها با مقادیر بالا هستند. روسیه ، بزرگترین خریدار طلای جهان سال گذشته حدود 274 تن به ذخایر طلای خود اضافه کرد. در پنج ماه اول سال 2019 ، روسیه 78 تن طلا به خزانه افزود و سهم این فلز گران‌بها را در ذخایر بین المللی خود 3.7 درصد افزایش داد.

شورای جهانی طلا گزارش می دهد ذخایر طلای بانک های مرکزی سراسر جهان 651.5 تن معادل 74 درصد به صورت سالانه در 2018 افزایش داشتند.

تحلیلگران می گویند پکن طلای خود را دو برابر کرده تا ذخایر خود را به دور از دلار متنوع کند. این کشور اخیراً دارایی‌های خود را از خزانه داری آمریکا تا 1.1 تریلیون دلار کاهش داده است. این رقم در اواخر 2013 معادل 1.32 تریلیون دلار بود.

تقویت ذخایر طلای چین در بحبوحه‌ی افزایش درگیری تجاری با آمریکا صورت گرفته است.

تام مک گرگور ، خبرنگار و تحلیلگر سیاسی در پکن گفت:« پکن نگران است روابط آمریکا و چین بدتر شود بنابراین بانک پیپل چین سعی دارد ذخایر طلای خود را افزایش دهد».

مک گرگور افزود:« طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن است».

نیکی شیلز، استراتژیست کالای اسکاتیا بنک گفت:« از زمان آغاز جنگ تجاری چین و آمریکا ، عملکرد طلا به آرامی از کل ارزهای گروه جی10 بالاتر بوده است».

دو اقتصاد بزرگ جهان ، آمریکا و چین از مارس 2018 درگیر یک جنگ تجاری بوده‌اند. در آخرین افزایش این درگیری ها آمریکا عوارض را تا 25 درصد بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی افزایش داد. چین هم در پاسخ عوارض 25 درصدی بر 5000 محصول آمریکایی با ارزش 60 میلیارد دلار وضع کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد