اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا هواوی را قلع و قمع می‌کند؟

به نظر می‌رسد که دولت آمریکا تصمیم گرفته تمام زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی این کشور را از تجهیزات چینی شرکت هواوی بی نیاز کند.

بدون شک مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آن‌ها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند که بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

در طول یک سال اخیر، تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا موجب شد رابطه هواوی با این کشور از هر زمان دیگری بیشتر آسیب ببیند و تیره و تار شود تا جایی که حتی شرکت پستی فدکس آمریکا نیز نتواند یک بسته پستی حاوی گوشی هوشمند هواوی خریداری شده توسط یک کاربر آمریکایی را به وی تحویل دهد.

بدین ترتیب می‌توان گفت که هواوی تاکنون یکی از بزرگترین قربانیان جنگ تجاری چین و آمریکا بوده و از آنجا که سهم بزرگ و قابل توجهی از بازارهای جهانی فروش موبایل را در جهان به خود اختصاص داده است، اهرم فشار خوبی برای آمریکا به شمار می‌رود تا از این طریق به اقتصاد چین ضربه مهلکی بزند و دولت این کشور پهناور آسیای شرقی را تحت فشار بگذارد.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge به نقل از منابع آگاه حاکیست که دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است تمامی زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی این کشور را از تجهیزات چینی نصب شده توسط هواوی برهاند و بی نیاز سازد.

چندی پیش بود که اخباری مبنی بر آسیب شهرهای کوچک و روستاهای آمریکا از تحریم و عدم فعالیت هواوی در این کشور منتشر و ارائه شد که در آن زمان تحلیلگران پیش‌بینی کردند در صورتی که هواوی به کلی فعالیتش در آمریکا ممنوع شود، شهرهای کوچک‌تر و روستاها صدمات و خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد چراکه بالغ بر ۹۰ درصد زیرساخت‌های مخابراتی آن‌ها با استفاده از تجهیزات هواوی نصب و راه اندازی شده است.

اما حالا به نظر می‌رسد که دولت آمریکا قصد دارد برای همیشه زیرساخت‌های مخابراتی کشورش را از تجهیزات این غول تکنولوژی چینی بی نیاز سازد و در این رابطه با سایر شرکت‌های خارجی همچون نوکیا و اریکسون وارد همکاری و مذاکره شود.

البته بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، هنوز معلوم نیست که رویکرد جدید دولت ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا تا چه اندازه قابل اجرا و عملی شدن خواهد بود اما در حد همین فرضیه و احتمال نیز از سوی بسیاری از تحلیلگران، بسیار محتاطانه خوانده شده است.

بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود. بعد از آن شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت ، کوالکام ، اینتل، برودکام ، پاناسونیک در کنار بسیاری از اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورهای جهان اعلام کردند که به قطع همکاری با هواویخواهند پرداخت تا شامل جریمه‌های سنگین واشنگتن نشوند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد