اونس طلا2394.45
مظنه16,087,000
18 گرم3,713,600
ارزش سکه36,244,011
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

هواوی علیه دولت آمریکا شکایت کرد/ آمریکا تجهیزات هواوی را ضبط کرده است

شرکت هواوی چین علیه دولت آمریکا در دادگاه شکایت کرد و برگشت تجهیزات این شرکت را که در اختیار مقامات آمریکایی است، خواستار شد.

شرکت هواوی چین دادنامه‌ای را علیه شرکت بازرگانی آمریکا به دلیل استفاده نادرست از تجهیزات و فناوری‌های ارتباطی این شرکت و در اختیار گرفتن آن توسط مقامات آمریکایی تنظیم کرده و درخواست ترخیص آنها شده است.

بر اساس این شکایت، دولت آمریکا تجهیزات و سخت‌افزارهای این شرکت نظیر سرورهای کامپیوتری و تراشه‌های اینترنتی را از چین به آزمایشگاهی در کالیفرنیا منتقل کرده و بررسی و آزمایش و همچنین بررسی مجوز آن که به سال 2017 برمی‌گردد، را انجام می‌دهد.

این تجهیزات تاکنون به چین برگشت داده نشده است و همچنان در اختیار آمریکا است و مقامات دولت آمریکا به دنبال این هستند که تحقیقات بیشتری روی آن انجام دهند.

آنها می‌گویند که برگشت دادن این تجهیزات نیازمند مجوز خاصی است که حداقل 45 روز زمان می‌‌برد این در حالی است که دو سال از این تاریخ می‌گذرد.

مسئولان شرکت هواوی اعلام کردند که این شرکت به دنبال تأمین و جبران مالی نیست اما تأکید می‌کنند که این اقدام از سوی آمریکا کاملاً غیرقانونی است.

هواوی به دنبال این است که وزارت بازرگانی را تحت فشار قرار دهد تا اینکه مجوز صادرات و برگشت این کالاها را صادر کند.

این اعتراض و دادخواهی از سوی دولت چین در حالی صورت می‌گیرد که روابط تجاری دو کشور به تلخی گراییده و واشنگتن اقدامات تحریمی و تنبیهی علیه شرکت هواوی اعمال کرده است.

در ماه می دولت ترامپ، شرکت هواوی را در فهرست نهادهایی قرار داد که حق تجارت با شرکت‌های آمریکایی را ندارند.

آمریکا معتقد است که هواوی برای دولت چین جاسوسی می‌کند که البته این ادعا بارها از سوی شرکت هواوی رد شده است.

البته هواوی تنها شرکت چینی نیست که توسط دولت آمریکا در فهرست سیاه تجاری قرار گرفته، روز جمعه 5 شرکت ابررایانه‌ای چینی نیز در فهرست جدید آمریکا قرار گرفت.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه 5 شرکت رایانه چینی در آستانه احتمال مذاکرات تجاری رهبران چین و آمریکا در حاشیه نشست G20 در ژاپن صورت گرفته که بسیاری از کارشناسان تعدیل تنش‌ها را پس از این مذاکرات انتظار می‌کشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد