اونس طلا2394.45
مظنه16,346,000
18 گرم3,773,400
ارزش سکه36,827,538
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

آسمان ایران اقتصادی‌ترین کریدور منطقه و غیرقابل چشم‌پوشی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: علی رغم هشدار خلاف واقع سازمان هواپیمایی آمریکا به ایرلاین های این کشور مبنی بر ناامنی آسمان ایران، پروازهای عبوری ما کاهش نیافته است.

سیاوش امیرمکری درباره پروازهای عبوری از آسمان ایران و نوتام (Notic to Air Man) اخیر سازمان‌های هواپیمایی برخی کشورها از جمله آمریکا مبنی بر عدم عبور از بخش‌هایی از آسمان جنوب کشورمان بر فراز خلیج فارس و دریای عمان، اظهار داشت: تعیین مسیرهای پروازی بر اساس یک سیستم نرم افزاری از سوی ایرلاین‌ها در دنیا صورت می‌گیرد که این نرم افزار براساس مولفه‌هایی مانند مسافتی که قرار است طی شود و امنیت مسیر، نسبت به تعیین مسیر اقدام می‌کند و طبیعتاً، میزان مسافت در انتخاب مسیر نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه چنین نوتامی را آمریکایی‌ها خطاب به شرکت‌های هواپیمایی خود صادر کرده‌اند، اما طی ۲۴ ساعت گذشته و پس از نوتام (اطلاعیه هوانوردی) مذکور، هیچ آماری از کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران نداشته‌ایم و طبیعی است این نوتام منجر به کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای دیگر شرکت‌های هواپیمایی و سایر کشورها نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ایرلاین‌ها برای انتخاب مسیرهای پروازی خود، «کوتاهی مسیر، مدت زمان انجام پرواز و راحتی و تسهیل سفر برای مسافران» و همچنین میزان مصرف سوخت را نیز در نظر می‌گیرند چرا که این موارد، منجر به اقتصادی شدن پروازها می‌شود.

امیرمکری تصریح کرد: به همین دلیل مسیرهای کوتاه برای آنها اولویت دارد چرا که میزان مصرف سوخت که هزینه بالایی به ایرلاین‌ها تحمیل می‌کند. با توجه به اینکه همه این مؤلفه‌ها در آسمان و فضای ایران وجود دارد، کریدور ایران به عنوان مسیر پروازی برای ایرلاین‌های دیگر کشورها دارای اهمیت است.

وی تاکید کرد: آسمان ایران اقتصادی‌ترین کریدور منطقه و غیرقابل چشم‌پوشی است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد