اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مشاور موگرینی: آمریکا مسئول شدت گرفتن تنش‌ها بر سر ایران است

مشاور ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه اذعان کرد دولت آمریکا مسئول شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه بر سر ایران است.

«ناتالی توچی»، مشاور ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اروپا امروز سه‌شنبه اذعان کرد «آمریکا» مقصر شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه است.

توچی که با رادیو بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد درباره هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان در پنجشنبه هفته گذشته هم اظهارنظر کرد و گفت هیچ مدرک مستند و معتبری درباره آنچه که اتفاق افتاد، موجود نیست.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» «ناتالی توچی» در گفت‌وگو با برنامه Today رادیو بی‌بی‌سی، درباره شدت گرفتن تنش‌ها بر سر ایران گفت: «این مسئله به یک دلیل که تاکنون مورد اشاره قرار نگرفته رخ داده و آن هم این واقعیت است که آمریکا، "برنامه جامع اقدام مشترک" یا توافق هسته‌ای ایران را نقض کرده است.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای برجام، به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد. طرف‌های اروپایی برجام بعد از خروج آمریکا وعده دادند برای حفظ عواید اقتصادی ایران تلاش کنند، اما تا کنون گا‌م‌های عملی موثری در این راستا برنداشته‌اند.

به نوشته پولیتیکو، ناتالی توچی در ادامه این گفت‌وگو درباره ماجرای حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت: «هنوز در واقع هیچ مدرک مستند و معتبری درباره آنچه که دقیقا اتفاق افتاد و اینکه چه کسی این کار را انجام داد، نداریم.»

توچی در پاسخ به ادعای مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا ممکن است ایران در ماجرای هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها در دریای عمان نقش‌آفرینی کرده باشد گفت: «ببینید، وقتی یکی از طرف‌ها تنش‌ها را افزایش دهد- که در اینجا منظور از این طرف ایالات متحده است- کاملاً عقلانی است که طرف مقابل دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند- البته من نمی‌خواهم این اتفاق را به نوعی توجیه کنم یا از آن حمایت کنم.»

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد