اونس طلا2232.37
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جنگ تجاری؛ ابزار ترامپ برای پیشبرد سیاست‌های خارجی

یک نشریه آلمانی در مطلبی تاکید کرد که ترامپ دیوارهای جدایی بین اقتصاد و سیاست را از بین برده و جنگ تجاری را به ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خود در عرصه خارجی تبدیل کرده است.

نشریه "دی سایت" آلمان در مطلبی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در پیشبرد سیاست‌های خود بر ابزار اقتصادی بی رحمانه از جمله تعرفه‌های گمرکی، تحریم ها و لیست سیاه تاکید دارد و در این راستا بین دوست و دشمن فرقی نمی گذارد.

در ادامه این مطلب آمده است: در جنگ جهانی دوم نبرد بین تانک ها تعیین کننده بود، اما برای جنگ های آینده قدرت های جهانی بر حملات سایبری تاکید دارند که در شبکه های فیبر نوری هدایت می شود. در همین زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تمرین یک جنگ تجاری و گمرکی است و میدان جنگ او سیستم تجارت جهانی است. اصطلاح تسلیحات و جنگ تجاری در حال حاضر در بحث های جهانی غالب است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: تعرفه‌های گمرکی، لیست سیاه برای تولیدات فنی و تحریم‌های اقتصادی سلاح هایی هستند که ترامپ به صورت بی رحمانه آن را به کار می برد و در این راستا بین دوست و دشمن فرقی نمی گذارد.

ترامپ در این جنگ تجاری متحد و غیر متحد نمی شناسد و هر کس که در تجارت با ایالات متحده مازاد به دست آورد به صورت خودکار مخالف آمریکا است و این مسئله به یک اندازه برای چین و اتحادیه اروپا که حتی انحلال آن خواست ترامپ است و بخصوص آلمان صدق می کند.

دی سایت در ادامه نوشت: قدرت برای رئیس جمهور آمریکا قدرت بازار است. از آنجایی که 88 درصد تجارت جهانی با دلار انجام می شود بنابراین ترامپ از یک اهرم قدرتمندانه در این عرصه برخوردار است.

در این اوضاع این جای تعجب ندارد که سیاست خارجی ترامپ به شکل روزافزونی به مجازات های اقتصادی محدود می شود. یک تحلیلگر غربی در لموند نوشته است که حاکمان نیویورک دیگر ترس و وحشت را با شمار کلاهک‌های هسته‌ای پنتاگون گسترش نمی دهند بلکه با زرادخانه‌های وحشتناک تحریم‌های اقتصادی و تعرفه‌های گمرکی این کار را انجام می دهند.

نویسنده در ادامه به جنگ اقتصادی که ترامپ علیه چین و به ویژه شرکت هوآوی به راه انداخته است اشاره کرده و نوشت: کشورهای کره شمالی، ایران، روسیه و ونزوئلا و کوبا حدود شش دهه است که از اهداف سیاست های تحریمی آمریکا هستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد