اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریابکوف: افزایش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه نقض قوانین بین‌الملل است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، تصمیم دولت آمریکا مبنی بر افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه غرب آسیا، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تصمیم آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه غرب آسیا را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف تأکید کرد: «مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی خود در خاورمیانه بوده و معتقد است که این اقدام خطر درگیری‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد».

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «تهدید [آمریکا و غرب] به اعزام نیرو [به منطقه] نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته گفته بود که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نبوده و تصمیم اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانه با هدف تضمین سلامت نظامیان در منطقه و حمایت از منافع ملی است.

پیشتر رویترز خبر داده بود که مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن آماده اعزام نیروهای بیشتری به منطقه می‌شود و این اقدام در پاسخ به تهدیدات ایران انجام می‌شود.

واکنش مسکو به تصمیم هسته‌ای ایران

معاون وزیر خارجه روسیه در رابطه با این اظهارات و گزارش‌های منتشر شده تأکید کرد: «ما می‌دانیم که تا کنون تصمیم نهایی درباره استقرار احتمالی نیروهای بیشتر آمریکایی در منطقه گرفته نشده است و اینها صرفا افشاگری‌های اولیه و یک سری نشانه‌های علنی خاص است. اما به هر حال مسکو را نگران می‌کند».

ریابکوف در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نیز گفت، «مسکو عللی را که تهران را وادار به این اقدام کرده، درک می‌کند.»

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته (دوشنبه) در نشستی خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک (خنداب) تصریح کرد که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

ریابکوف در ادامه با اشاره به اظهاراتی که اخیرا وزیر خارجه آمریکا درباره ایران مطرح کرده، تأکید کرد: «اقدامات واشنگتن علیه تهران مدت‌های طولانی با هدف تحریک جنگ صورت گرفته است».

وی افزود: «مدت‌هاست که ما شاهد تلاش‌های مداوم آمریکا برای افزایش فشار سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی بر ایران هستیم. من بر این باورم که این اقدامات بیشتر تحریک‌کننده هستند و نمی‌توان آنها را چیزی جز سیاست عمدی برای تحریک جنگ قلمداد کرد».

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد