اونس طلا2212.99
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

موافقت مشروط ایران با تغییر زمان برگزاری نشست ۱۷۶ اوپک

وزیر نفت، موافقت مشروط خود را با تغییر زمان برگزاری یکصد و هفتاد و ششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) به ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) اعلام کرد.

بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ خردادماه) پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: فعلاً نشست عادی ۱۷۶ اوپک در همان زمان تعیین شده، برگزار می‌شود و با تغییر این نشست به سوم و چهارم ژوئیه به‌دلیل مشغله کاری مخالفم.

وی افزود: اگر نشست اوپک در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) برگزار شود با آن مشکلی ندارم و در آن شرکت خواهم کرد.

براساس برنامه کنونی اوپک، قرار است صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان با حضور همه اعضا در تاریخ ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک برگزار شود.

وضع شکننده بازار نفت

وزیر نفت، گسترش روابط همکاری در توسعه بخش نفت و گاز را یکی از محورهای نشست با وزیر انرژی روسیه عنوان کرد و افزود: درباره موضوع صادرات گاز هم مذاکرات خوبی انجام شد، بعضی از شرکت‌های روسیه برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

زنگنه، از بازارهای جهانی نفت خام به‌عنوان دیگر محور این نشست یاد کرد و توضیح داد: به‌صراحت اعلام کردم، بازار نفت تحت تاثیر اراده سیاسی است و رسانه‌های تحت نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در بازار اخلال ایجاد می‌کنند.

وزیر نفت ادامه داد: بازار نفت وضع بی‌ثبات، شکننده و ناپایداری دارد و باید مراقب شرایط بازار باشیم؛ برخی همسایگان ما در منطقه نیز در بازار اخلال ایجاد می‌کنند که این شرایط در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع هیچکس نیست.

زنگنه با اشاره به اینکه ایران و بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه با تحریم روبه‌روست، تاکید کرد: این وضع بازار به نفع هیچکس نیست و باید از آن مراقبت کرد، در نشست آینده اوپک این مطالب را عنوان خواهم کرد.

وی درباره اینکه آیا درباره مشارکت گازپروم روسیه در پروژه احداث بخش پاکستانی خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان نیز مذاکره‌ای داشته‌اید، اظهار کرد: در این باره صحبت شده، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد