اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دیدار نمایندگان کارگروه بررسی مالیات برارزش افزوده صنعت طلا و جواهر با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

نشست کارگروه مالیات برارزش افزوده صبح امروز با حضور روسای اتحادیه های طلا و جواهر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و نماینده اتحادیه سمنان با ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد

صبح امروز با پیگیری و هماهنگی های انجام شده توسط اتحادیه طلا و جواهر تبریز و نماینده محترم این شهر دکتر زهرا ساعی جلسه ای در مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون ارزش افزوده صنف طلا جهت رسیدگی به مسایل و مشکلات صنعت طلا و جواهر علی الخصوص خصوص مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت.

در این جلسه آقایان آیت محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ،محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا ،هوشنگ شیشه بران رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ،مهدی بهرمانی رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز ،محمد باقر معبودی نزاد رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ومحمد رضا شریعت پناهی کارشناس اتحادیه سمنان به گفتگو مسائل و بیان و مشکلات صنعت طلا و جواهر پرداختند.

در همین راستا آیت محمدولی گزارشی از عملکرد صنف طلا ایراد داشتند و ایراد های قوانین مالیات بر ارزش افزوده و موانعی که برای صنف طلا ایجاد شده است را بیان نموده و در پایان به گزارش آماری از تعداد واحد های کسبی که در تهران غیر فعال شده است اشاره نمودند.

در ادامه ریاست کمیسیون تخصصی طلا محمد کشتی آرای به نقصان های این قانون اشاره کرده و موضوع دریافت مالیات از تمامی بخش ها را به صورت شفاف و چرخه طلا را توضیح داده که در روند ایجاد شده تقریبا 3 مرتبه مالیات بر ارزش افزوده بر یک مصنوع افزوده می گردد و این نکته جای تامل دارد.

همچنین هوشنگ شیشه بران درباره شرایط حاکم بر بازار و مشکلات مالیاتی که در سال های اخیر برای صنف به وجود آمده توضیحاتی را ارائه کردند.

مهدی بهرمانی درادامه تسریع در روند قطعی شدن قانون مالیات ارزش افزوده و درخواست مساعدت وحل مشکلات ارزش افزوده در سال های گذشته بعلت مشکلات و ایرادات قانون در مرحله اجرا را درخواست نمودند.

در ادامه محمدباقر معبودی نژاد به تعطیلی کارگاه های طلاسازی تولیدی در مشهد اشاره نمودند و گزارشی را ارائه کردند .

همچنین محمدرضا شریعت پناهی هم در رابطه با کاهش فروش وتعطیلی واحدهای فروش طلا بعلت مالیات ارزش افزوده و عدم توجیه اقتصادی برای مصرف کننده توضیحاتی ارائه نمودند.

در پایان ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات قول مساعدی دادند.


لازم به ذکر است صبح امروز جلسه مشترکی با حضور هیات مدیره اتحادیه تهران و همچنین نمایندگان کارگروه بررسی مالیات برارزش افزوده صنعت طلا و جواهر صورت گرفت و در این جلسه نامه ای در مورد گزارش کامل مشکلات صنعت طلا و جواهر به خصوص مبحث مالیات بر ارزش افزوده و همچمنین تعداد واحد های تعطیل شده به دلیل اجرای مالیات بر ارزش افزوده که باعث شده هزینه تولید زیاد و عدم میل خرید مردم به این دلیل کم شود تنظیم گردید که قرار شد این نامه توسط دکتر لاریجانی به وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی برسد که بتوان مشکل دوستان در بحث مالیات بر ارزش افزوده مرتفع شود .در مجموع جلسه امروز بازدهی بسیار خوبی داشت و با نمایندگان شهرهای مختلف بحث و تبادل نظر شد .انها ابراز امیدواری کردند که با پیگیری مداوم این کارگروه بتوان در بهتر شدن شرایط به خصوص مالیات بر ارزش فزوده که گریبانگیر این صنعت شده است کمکی شود

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد