اونس طلا2212.47
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کرملین: نباید به اتهامات بی‌اساس درباره حادثه دریای عمان توجه کرد

سخنگوی کرملین با اشاره به موارد تاریخی که آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی خود شواهد دروغینی به جهان ارائه داده، تأکید کرد که تا قبل از نتیجه تحقیقات نباید به اتهامات بی‌پایه و اساس درباره حادثه دریای عمان توجه کرد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، حادثه حمله صورت گرفته به دو کشتی نفت‌کش در دریای عمان موجب نگرانی‌هایی در مسکو شده، برای اینکه این وضعیت می‌تواند پایه‌های اقتصاد جهانی را بلرزاند، ولی اتهامات بی پایه و اساس در باره علت این حادثه نباید مورد توجه قرار بگیرد و روسیه از آمریکا می‌خواهد تا از متهم کردن ایران دست برداشته و منتظر نتیجه تحقیقات در این زمینه باشد.

پسکوف امروز در برنامه «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: «ما خواستار آن هستیم تا با آرامش به ارزیابی‌ این حادثه پرداخته شود و منتظر نتیجه تحقیقات و بدست آمدن اطلاعات قانع کننده شد، چرا که استناد به اطلاعات محرمانه در این رابطه، پوچ و بی اساس است».

سخنگوی کرملین یادآور شد: «ما هنوز لوله آزمایش حاوی پودر سفید را فراموش نکرده‌ایم و به همین دلیل ما یاد گرفته‌ایم که در ارزیابی خود درباره ادعاهای طرف آمریکایی، با احتیاط زیادی برخورد کنیم».

صحبت بر سر لوله‌ای است که در سال 2003 ، "کالین پاول" وزیر خارجه آمریکا در نشست سازمان ملل به‌عنوان مدرک وجود سلاح‌های کشتار جمعی نزد رژیم "صدام حسین" به جهانیان نشان داده بود و بعد از آن، آمریکا جنگ با عراق را اعلام کرد. سپس مشخص شد که در این لوله فقط پودر سفیدی ریخته شده بود و سازمان ملل هم سال‌ها بعد تأیید کرد که در خاک عراق هیچ سلاح شیمیایی به‌دست نیامد.

لازم به یادآوری است، "لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه نیز پیش از این با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در رابطه با حادثه رخ داده در دریای عمان و تلاش عمدی برای وخیم جلوه دادن اوضاع پیرامون ایران، گفته بود: «به اصطلاح "فیلم‌ ویدئویی" آمریکایی‌ها درباره دست داشتن ایران در حمله به دو تانکر نفتی، یادآور گزارشات دروغین آنها درباره اقدامات "کلاه‌سفیدها" برای نجات مردم سوریه است».

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد