اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماس: سقوط برجام به نفع هیچکس نیست؛ نه ایران نه اروپا

وزیر خارجه آلمان در یک نشست درباره خلع سلاح در استکهلم تاکید کرد که سقوط برجام به نفع هیچ کس نیست و بدون آن دیگر نمی‌توان با اطمینان از فعالیت‎های ایران سخن گفت.

وزرای خارجه سوئد و آلمان نسبت به از بین رفتن برجام ابراز ناامیدی کردند و به تهران در زمینه خروج احتمالی از توافق هسته‌ای و منزوی شدن این کشور در جامعه جهانی هشدار دادند و از آمریکا نیز به دلیل به خطر انداختن تلاشهای دیپلماتیک بین‌المللی انتقاد کردند.

براساس این گزارش، «مارگو والشتروم» وزیر خارجه سوئد در اظهارات خود در نشست بین‌المللی خلع سلاح در استکهلم گفت: رها کردن توافق هسته‌ای از سوی واشنگتن کاملا تناقض آمیز است، از یک سو برجام را تهدید می‌کند و از سوی دیگر اعتبار قدرتهای جهانی برای مذاکره با کره شمالی را تهدید می‌کند.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: از زمان خروج «دونالد ترامپ» از برجام و بازگرداندن تحریمهای هسته‌ای علیه ایران(برخلاف تعهدات این کشور در متن برجام)، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر اروپایی درحال تلاش برای نجات این توافق هستند.

تهران تهدید کرده است ممکن است از این توافق خارج شود و از 7 جولای 2019 غنی سازی اورانیوم را در سطوحی بالاتر از مفاد برجام از سر بگیرد؛ مگر اینکه کشورهای دیگر عضو برجام راهی برای منافع از دست رفته تهران در برجام بعد از خروج واشنگتن از آن پیدا کنند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم که هفته پیش به تهران سفر کرده بود در این نشست هشدار داد که «سقوط توافق هسته‌ای به نفع هیچکس نیست؛ نه ایران و نه اتحادیه اروپا.»

ماس مدعی شد: «بدون توافق، دیگر نمی‌توان با اطمینان گفت که ایران توسعه سلاح‌های هسته‌ای را از سر نخواهد گرفت.»

وی در ادامه گفت: «اگر ایران از توافق خارج شود در جامعه بین‌المللی منزوی می‌شود و به شرایط پیش از توافق بازخواهد گشت؛ از جمله بازگشت همه تحریم‌ها. این نمی‌تواند به سود منافع ایران باشد.»

ماس و والشتروم در نشست یک روزه درباره سلاحهای هسته‌ای این اظهارات را مطرح کرده‌اند. در این نشست نمایندگانی از آرژانتین، کانادا، فنلاند، اتیوپی، آلمان، اندونزی، ژاپن، اردن، قزاقستان، هلند، نروژ، نیوزیلند و کره جنوبی، سوئد، سوئیس و چندین کشور دیگر حضور داشتند.

انتهای پیام/م

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد