اونس طلا2207.79
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای اقتصاد مخرب است

دونالد ترامپ بانک مرکزی فدرال آمریکا را به خرابکاری در تلاش وی برای پیروزی در جنگ تجاری با چین متهم کرد.

بانک مرکزی فدرال آمریکا اعلام کرده است که با توجه به روند رشد اقتصادی این کشور بعید به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده نرخ بهره دلار در این کشور را کاهش دهد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بانک مرکزی فدرال این کشور را به از بین بردن و خنثی کردن تلاش‌های وی برای پیروزی در جنگ تجاری با چین متهم کرده است.

ترامپ می‌گوید: بانک مرکزی آمریکا از گوش دادن و اجرای درخواست‌های وی برای کاهش نرخ بهره دلار خودداری می‌کند.

ترامپ روز گذشته طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC آمریکا چین را متهم کرد که برای سال‌ها و با استفاده از ابزار کاهش ارزش پول ملی خود توانسته است در برابر شرکت‌های آمریکایی رقابت پذیری خود را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: این اقدام آنها را از مزیت رقابت پذیری قابل توجهی برخوردار کرده اما ما نمی‌توانیم از این مزیت استفاده کنیم چرا که ما بانک مرکزی فدرالی داریم که از پایین آوردن نرخ بهره خودداری می‌کند. بانک مرکزی فدرالی داریم که یک روز پیش از انقضای اوراق قرضه دولتی نرخ بهره دلار را بالا برده و ما را مجبور می‌کند که پول بیشتری بپردازیم.

ترامپ ادامه داد: ما باید یک شرایط تقابل عادلانه داشته باشیم اما حتی بدون وجود شرایط عادلانه، چراکه بانک مرکزی ما در قبال ما بسیار مخرب عمل می‌کند، حتی بدون شرایط عادلانه ما در حال پیروزی هستیم چرا که تعرفه‌ها ما را در شرایط رقابتی بسیار خوبی قرار داده‌اند.

وی با متهم کردن بانک مرکزی فدرال آمریکا به عدم توجه به درخواست‌های او گفت: این بانک در حال مرتکب شدن یک اشتباه بزرگ است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: آنها نرخ بهره را با سرعت بسیار بالایی افزایش داده‌اند که این مشکل نخست است. دومین مشکل این است که آنها به سمت تشدید سیاست‌های پولی روی آوردند. بانک مرکزی فدرال آمریکا ماهانه 50 میلیارد دلار از اقتصاد بیرون می‌کشید، 50 میلیارد دلار در ماه که البته این روند هم اکنون تعدیل شده اما همین حالا هم آنها ماهانه 25 میلیارد دلار از اقتصاد خارج می‌کنند که احمقانه است. اما چین دقیقا برعکس این را انجام می‌دهد. آنها در حال تزریق پول به اقتصاد خود هستند. اما من این کار را انجام نمی‌دهم با این حال من در حال پیروزی هستم و اما آنطور که باید این پیروزی محقق نمی‌شود.

ترامپ تاکید کرد: شی جین پینگ، همتای چینی وی، اعمال نفوذ بیشتری بر بانک مرکزی چین و سیاست‌گذاری‌های آن دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: مقامات کنونی بانک مرکزی فدرال آمریکا از جمله ژرومه پاول رئیس کل آن مورد تائید ترامپ نیستند.

تقابل تجاری طولانی‌مدت بین آمریکا و چین روز گذشته با تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر واردات 300 میلیارد کالا از چین تشدید شده و وارد فاز جدیدی شده است.

ترامپ تهدید کرده است در صورتی که رئیس‌جمهور چین در اجلاس آتی گروه 20 در اوزاکای ژاپن که در اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد، شرکت نکند و ترامپ نتواند با وی درباره توافق تجاری مذاکره کند این تهدید را عملی خواهد کرد. از طرف دیگر چین هم از ابتدای ماه جاری اعمال تعرفه بر واردات 60 میلیارد دلار کالا از آمریکا را کلید زده است.

ترامپ بارها از بانک مرکزی فدرال آمریکا خواسته است تا تشدید سیاست‌های پولی را کنار گذاشته، سیاست‌های انبساطی را آغاز کرده و نرخ بهره دلار را کاهش دهد. چرا که ترامپ انتظار دارد اجرای این سیاست‌ها به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و پیروزی وی در جنگ تجاری با چین منجر شود.

چین با هدف خنثی کردن بخشی از تاثیر اعمال تعرفه بر واردات کالای چینی در آمریکا ارزش یوآن خود را کاهش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد