اونس طلا2197.32
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ابراز امیدواری آلمان برای تحقق قریب الوقوع اولین پرداخت‌های مالی در سیستم اینستکس

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای در یک رسانه آلمانی ابراز امیدواری کرد که اولین پرداخت‌ها در سیستم مالی اینستکس در هفته‌های آینده محقق شود.

"هایکو ماس "، وزیر امور خارجه آلمان در برنامه "تاگس تمن " تلویزیون آلمان بعد از پایان سفر خود به ایران تاکید کرد که تهران هیچ علاقه ای به یک جنگ ندارد.
هایکو ماس تاکید کرد که او تلاش خواهد کرد هیچ گونه تشدید تنش هایی در خاورمیانه به وجود نیاید چرا که این یک فاجعه خواهد بود.
وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که حتی یک رویداد و یا یک حمله می تواند یک تنش و درگیری نظامی را ایجاد کند. وی همچنین اظهار داشت که در مذاکرات خود در بسیاری کشورهای منطقه متوجه شده است که همه می خواهند که این تنش ها منجر به یک جنگ نشود.
هایکو ماس این سفر منطقه ای خود را اولین گام نامیده و گفت: وی امیدوار نیست که ایرانیان در آینده اورانیوم بیشتری را غنی سازی کنند.
وی با نگاهی به مسائل اقتصادی در تجارت های بین اروپا و ایران بر سیستم تبادل مالی اینستکس تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد که در هفته های آینده اولین پرداخت های مالی در این سیستم محقق شود.
وزیر امور خارجه آلمان همچنین بر این عقیده است که تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای و عدم گسترش سلاح های اتمی در بحران قرار گرفته است. به گفته وی این وضعیت خطری برای صلح جهانی است.
وی که قبل از آغاز دیدار 18 وزیر امور خارجه در استکهلم که امروز سه شنبه برگزار می شود سخن می گفت تصریح کرد که ما باید با این روند منفی مقابله کنیم.
وزرای امور خارجه سوئد و همچنین آلمان، و دیپلمات های ارشد کشورهای آرژانتین، اتیوپی، فنلاند، اندونزی، ژاپن، اردن، کانادا، قزاقستان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئیس، اسپانیا و کره جنوبی در این نشست با هم به تبادل نظر خواهند پرداخت. هیچ یک از این کشورها دارنده سلاح اتمی نیستند.
هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که این خوب است که امروز در استکهلم بسیاری کشورها گرد هم آمده اند تا قراداد خلع سلاح هسته ای را حفظ و تقویت کنند. وی این قرارداد را از پنجاه سال پیش اساسی برای نظم هسته ای دانسته و گفت: بدون این قرارداد امروز کشورهای بیشتری سلاح اتمی در اختیار داشتند.
وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که اما این قرارداد در بحران است. کشورهای دارنده سلاح هسته ای باید مسئولیت خود برای تداوم روند خلع سلاح هسته ای را بهتر برآورده کنند. همزمان ما باید از این مسئله جلوگیری کنیم که کشورهای بیشتری به سلاح اتمی دست یابند.
انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد