اونس طلا2380.62
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

هشدار روسیه نسبت به افت قیمت نفت تا ۳۰ دلار

وزیر انرژی روسیه گفت:« این خطر وجود دارد که قیمت نفت به ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند چون احتمال دارد اوپک و متحدانش به رهبری روسیه تا پایان سال بیش از نیاز بازار نفت تولید کنند».

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه روسیه احتمالا موافق تمدید توافق کاهش تولید اوپک است گفت: « این خطر وجود دارد که قیمت نفت به 30 دلار در هر بشکه سقوط کند چون احتمال دارد اوپک و متحدانش به رهبری روسیه تا پایان سال بیش از نیاز بازار نفت تولید کنند ».
آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه قبلا گفته بود اگر اوپک و شرکایش توافق کاهش تولید را تمدید نکنند، قیمت نفت به 30 دلار در هر بشکه سقوط می کند.
نواک در پاسخ به اظهارات سیلوانوف گفت که سناریوی سقوط قیمت نفت اتفاق نمی افتد. همه چیز بستگی به شرایط بازار نفت در نیمه دوم سال، جنگ های تجاری و تحریم ها دارد.
نواک گفت: « در واقع خطر تولید بیش از حد نفت وجود دارد. ولی در کل ... ما نیاز داریم وقایع ماه ژوئن را عمیق تر بررسی کنیم تا در نشست ماه جولای اوپک و متحدانش به یک تصمیم مشترک برسیم ».
خالد الفالح ، وزیر انرژی عربستان گفت: « ما به تمدید توافق کاهش تولید پس از ماه ژوئن نزدیک می شویم. وی اضافه کرد نکته مهم در حال حاضر تنظیم کاهش تولید تولید کنندگان غیر اوپک به رهبری روسیه است ».
ولی عربستان به قیمت 85 دلاری نفت برای متعادل کردن بودجه خود نیاز دارد. بنابراین عربستان و روسیه در مورد قیمت عادلانه نفت اختلاف نظر دارند.
فالح گفت: « من مطمئنم در اوپک همه موافق تمدید توافق هستند. تنها کشوری که باید به ما بپیوندد روسیه است ».
انتهای پیام/16

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد