اونس طلا2374.78
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

کارتر به نقل از ترامپ: ما درگیر جنگ بودیم، چینی‌ها به فکر توسعه

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که «دونالد ترامپ» از طریق یک خط تلفن خصوصی به او صراحتاً گفته است که چین در بسیاری از زمینه‌ها از آمریکا جلو افتاده است.

«جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک گردهمایی در کلیسای «ماراناتا» در ایالت «جورجیا» آمریکا اعلام کرد که اخیراً نامه‌ای را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تجربیاتش درباره چین ارسال کرده است.

خبرگزاری «شینهوا» گزارش کرد، کارتر 94 ساله به حضار کلیسا گفت که ترامپ با تماس تلفنی پاسخ نامه وی را داد و «هدف اصلی تماس او این بود که از یک خط تلفن خصوصی به من به صورت بسیار صریح بگوید که چین در بسیاری از زمینه‌ها از آمریکا پیشی گرفته است».

رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ آمریکا گفت در نامه خود به ترامپ گفته است که آمریکا در سال‌های گذشته، تریلیون‌ها دلار صرف جنگ کرده است اما چین در پروژه‌هایی همچون ریل قطار بسیار پرسرعت که به نفع مردمش است، سرمایه‌گذاری کرده است.

کارتر در حالی به ترامپ نامه نوشته است که روابط چین و آمریکا در ماه‌های اخیر بعد از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، رو به تیرگی بیشتر رفته است.

چین همچنین از اقدامات تحریک‌آمیز اخیر دولت «دونالد ترامپ» در افزایش حمایت از تایوان و همچنین اعزام کشتی‌های آمریکایی از طریق تنگه تایوان به خشم آمده است.

اواسط اردیبهشت ماه، علی‌رغم هشدارهای پکن به واشنگتن درباره تحرکات نظامی در مناطق هم‌جوار چین، ارتش آمریکا اعلام کرد دو ناوشکن موشک‌انداز این کشور در راستای «تعهد آمریکا» به عبور و مرور و دریانوردی آزاد منطقه هند-اقیانوسیه، از تنگه تایوان عبور کردند.

وزیر دفاع چین تصریح کرد: «هیچ تلاشی برای جداسازی چین به موفقیت ختم نمی‌شود. هرگونه مداخله در مسئله تایوان محکوم به شکست است».

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد