اونس طلا2207.39
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دیپلمات ژاپنی: «آبه شینزو» برای میانجیگری بین ایران و آمریکا به تهران نمی‌آید

روزنامه ژاپن تایمز به نقل از یک منبع دولت این کشور گزارش داد که هدف سفر آبه شینزو به تهران میانجیگری بین تهران و واشنگتن نیست.

روزنامه ژاپن تایمز به نقل از یک منبع دولت این کشور گزارش داد که هدف سفر شینزو آبه به تهران میانجیگری بین تهران و واشنگتن نیست.

سفر آبه به تهران که اولین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به ایران طی 41 سال گذشته است روز چهارشنبه آغاز میشود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر ژاپن در حالی به تهران می آید که پیش از این در توکیو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره مساله ایران دیدار و رایزنی کرده بود. این موضوع باعث گمانه زنیها درباره میانجیگری شینزو آبه بین تهران و واشنگتن شده بود. برخی منابع مدعی هستند که آبه حامل پیام ترامپ برای رهبران ایران است.

ژاپن تایمز در این زمینه نوشت: این درحالیست که یک دیپلمات رده بالای ژاپنی گفته، «آبه به عنوان یک واسطه بین ایران و آمریکا با مقامات ایرانی دیدار نمی‌کند و حامل هیچ پیامی(از سوی آمریکا) نیست و همچنین هیچ راهکار فوری برای پایان دادن به تنش هسته ای(بین تهران و واشنگتن) ندارد.»

این مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن که روز جمعه با روزنامه ژاپن تایمز مصاحبه کرده اضافه کرد: هدف اولیه این سفر تسهیل تنشها و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت موجود است. ما هیچ طرح غیرمنتظره ای نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد، آقای نخست وزیر به عنوان یک میانجی یا پیام بر به تهران نخواهد رفت. توکیو در کنار هیچ یک از طرفین نیست.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد