اونس طلا2211.48
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرعت قطار تهران-اصفهان از۲۰۰ به۳۰۰ کیلومتر ارتقاء می‌یابد

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است سرعت قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

سعید رسولی امروز یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸، در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران، گفت: در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از این نمایشگاه، چند طرح مهم ریلی رونمایی شد که علیرغم تحریم ها، با استفاده از توان داخلی ساخته شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، تفاهم نامه ای میان شرکت راه آهن با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تا بتوان تا سقف ۲هزار میلیارد تومان برای تامین اعتبار تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری و باری اقدام کرد؛ بر این اساس بانکهای عامل نیز برای اجرای این تفاهم نامه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان افزود: اجرای این پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل واگذار شده؛ اما طبق قانون، مدیریت پروژه با شرکت راه آهن است؛ از همین رو تفاهم نامه ای میان راه آهن و شرکت ساخت به امضاء رسانده‌ایم که راه آهن، اجرای پروژه را به شرکت ساخت واگذار می‌کند؛ ضمن اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور نیز پس از اجرای پروژه، صورت وضعیت مالی را به شرکت راه آهن ارائه داده و بر اساس LC که میان راه آهن با طرف چینی گشایش یافته، پرداخت‌ها را به شرکت ساخت انجام خواهیم داد.

معاون وزیر راه تاکید کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، باید سرعت قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقاء دهیم که در همین خصوص، مکاتبات شرکت راه آهن با سازمان برنامه و بودجه برای موافقت با افزایش سرعت انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره برقی کردن قطار تهران-مشهد گفت: کارهای مقدماتی آن انجام شده و نیاز به تهیه تضامین خارجی از طرف چینی وجود دارد که هنوز این تضامین به دست ما نرسیده است.

وی درباره احداث پروژه خط آهن رشت-آستارا که قرار بود با همکاری راه آهن آذربایجان احداث شود، گفت: طرف آذری فاینانس این پروژه را فعال نکرده است؛ با این حال برای اینکه این پروژه از منابع داخلی ساخته شود، شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، اسناد مناقصه قطعه ۴۰ کیلومتری این خط آهن را آماده کرده تا فعالیت اجرایی آن آغاز شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد