اونس طلا2207.75
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پامپئو: فشار حداکثری علیه ایران را ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا جمعه بعد از اقدام دولت این کشور در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» ادامه خواهد یافت.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه بعد از اقدام وزارت خزانه‌داری این کشور در اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش پتروشیمی ایران گفت واشنگتن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «فشار حداکثری علیه ایران امروز ادامه یافت. خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأمین مالی می‌کنند. آمریکا رژیم را از پول‌های مورد نیازش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه محروم خواهد کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه (۱۷ خردادماه/۷ ژوئن) تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد.

طبق اعلام این نهاد آمریکایی، «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، به عنوان بزرگترین شرکت هلدینگ پتروشیمی و ۳۹ شرکت زیرمجموعه و نمایندگی‌های فروش آن در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفته است. واشنگتن ادعا می‌کند هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت‌های گسترده در جهان رو به رو شده است. منتقدان ترامپ در آمریکا می‌گویند تصمیم او برای خروج از برجام بدون هیچ راهبرد خاصی اتحاذ شده و به منزوی شدن آمریکا در جهان منجر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد