اونس طلا2232.37
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مسکو: تهران و واشنگتن می‌توانند بدون میانجی گفت‌وگو کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تهران و واشنگتن می‌توانند بدون میانجی و به صورت مستقیم گفت‌وگو کنند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهاراتی را درباره احتمال مذاکره بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

زاخاروا به شبکه خبری «الجزیره» گفت که «تهران و واشنگتن می‌توانند بدون میانجی، مستقیما گفت‌وگو کنند».

این دیپلمات روس تأکید کرد که «گفت‌وگوی بین واشنگتن و تهران نیازمند اراده سیاسی از سوی دولت آمریکا است».

وی همچنین خاطرنشان کرد که مسکو آماده است از رهگذر روابط خود با کشورهای منطقه، به کاهش سطح تنش در خلیج فارس کمک کند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفته است. واشنگتن می‌گوید هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

این سیاست تا کنون نتوانسته آمریکا را به هدفش برای آوردن ایران بر سر میز مذاکره بر سر توافقی جدید برساند؛ دولت آمریکا احتمالاً به همین سبب، از چند هفته پیش صحنه‌آرایی‌ نظامی با هدف القای قریب‌الوقوع بودن جنگ را در دستور کار قرار داد.

آمریکاییها برای اجرای سیاستهای خود، دست به نمایشهایی مانند ارسال ناو به خلیج فارس زدند تا با اعمال سیاست فشار حداکثری، به زعم خود ایران را به پای میز مذاکره بکشانند.

در همین ارتباط، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۶ خردادماه در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود و مدعی شد قصد آسیب زدن به ایران را ندارد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز که اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام ۱۲ شرط را برای عقد توافق جدید با ایران مطرح کرده بود روز یکشنبه ۱۲ خرداد از این شروط عقب‌نشینی کرد و گفت که دولت آمریکا حاضر است «بدون پیش‌شرط» با ایران مذاکره کند و در عین حال گفت «کمپین فشار» آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت.

جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا میز مذاکره را ترک کرده، تأکید کرده وارد گفت‌وگو با این کشور نخواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری هم روز چهارشنبه ۸ خرداد پیشنهاد مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد