اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نشست مقامات ارشد دولت هند درباره نفت پس از قطع خرید از ایران

منابع هندی از برگزاری نشست سطح بالا در وزارت کشور هند در رابطه با موضوع نفت پس از متوقف شدن واردات از ایران خبر دادند.

منابع آگاه در وزارت کشور هند اعلام کردند وزیر کشور هند در مورد مسائل نفتی یک نشست در سطح بالا برگزار کرد که در آن وزرای خارجه، نفت، راه اهن و دارایی این کشور حضور داشتند.

روسای شرکت های ایندین اویل و نچرال گس و بی پی سی ال نیز در این نشست حضور داشتند.

این نشست در میانه نگرانی ها در مورد اینکه دولت هند چگونه بحران تامین نفت را پس از متوقف شدن واردات از ایران حل خواهد کرد، برگزار شده است. هند برای تامین 10 درصد نیاز نفتی خود به ایران وابسته است و هنوز مشخص نکرده است که چگونه این کمبود را جبران خواهد کرد.

کاخ سفید در ماه آوریل اعلام کرد معافیت نفتی مشتریان ایران را تمدید نخواهد کرد.

قبلا 8 کشور چین، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان و ترکیه معافیت از تحریم های نفتی ایران دریافت کرده بودند.

به گزارش فارس، هند به عنوان یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران دغدغه‌های گوناگونی در راستای ادامه خرید نفت از این کشور غرب آسیا دارد و البته علی‌رغم وجود گزینه‌های جایگزین وابستگی‌های مختلفی این کشور را به ادامه خرید نفت از ایران وا می‌دارد. (جزئیات بیشتر)

آسوشیتدپرس طی گزارشی نوشته بود، تحریم‌های آمریکا هزینه خرید نفت خام را برای هند بالا برده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام هندی نوشته بود، برای پالایشگاه‌های هندی، مسافت عامل مهمی است و تحریم‌های آمریکا هزینه حمل و نقل می‌افزاید. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه هند نیز در اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفته بود، برای دهلی نو جایگزینی نفت ایران آنطور که آمریکا فکر می‌کند، کار راحتی نیست. (جزئیات بیشتر)

هفته گذشته نیز روزنامه هندی پرینت نوشت دولت هند در نظر دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با ایران برای بحث در مورد راه‌های ازسرگیری واردات مذاکره کند و به دنبال پرداخت پول نفت ایران به روپیه است.

دو منبع آگاه در دولت هند به این رسانه هندی گفتند دولت مودی تمایل دارد تا واردات نفت از ایران را از سربگیرد و به دنبال راه‌هایی است تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا، پرداخت‌ها را به روپیه هند انجام دهد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد