اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوری المالکی: آمریکایی‌ها گفتند که قصد حمله به ایران را نداریم

نخست‌وزیر اسبق عراق گفت که پیام‌های متعددی از طرف آمریکا در خصوص تنش با ایران به او رسیده است.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق، در یک گفت و‌گوی تلویزیونی گفت که درباره تنش اخیر در منطقه پیام‌هایی از طرف آمریکایی دریافت کرده است.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، او گفت: چندین پیام از آمریکا در خصوص بحران با ایران دریافت کردم که مفاد آن در خصوص عدم نیت آمریکا برای هرگونه حمله‌ای به ایران بود.

نخست‌وزیر اسبق عراق نامی از فرد یا نهادی که این پیام‌ها از او به وی رسیده است، به زبان نیاورد و در ادامه گفت که طرف آمریکایی خواستار تضمین منافع و امنیت نیروهایش در عراق از سوی ایران شده است.

او همچنین گفت که شرایط فعلی به سمت کاهش تنش و آغاز گفت‌و‌گوهای میان آمریکا و ایران پیش می‌رود و این شرایط از زمانی آغاز شده که دولت آمریکا از به کار بردن زبان تهدید عقب‌نشینی کرده است.

رئیس ائتلاف دولة القانون هرگونه جنگ در منطقه را موجب «فاجعه تاریخی» دانست و گفت که در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت به ۴۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

نوری المالکی در خصوص اجلاس مکه نیز گفت که موضع عراق در این اجلاس «شرافتمندانه» بود و دیگر رهبران عرب نیز همچون برهم صالح باید هرگونه حمله نظامی به هر یک از کشورهای منطقه را رد و بر حمایت از مسأله فلسطین تأکید کنند.

«دونالد ترامپ» در ششم خرداد گذشته در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که به دنبال تغییر نظام ایران نیست و در تلاش است با تهران وارد گفت‌وگو شود. او این سخنان را بعد از تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم از جانب کشورش مطرح کرد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد