اونس طلا2211.99
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با معرفی آیفون‌های 2019، تولید آیفون‌های قدیمی متوقف می‌شود

اپل تولید گوشی‌های آیفون قدیمی خود را متوقف می‌کند. براساس اعلام زنجیره‌ی تأمین، گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ طبق برنامه تولید و به بازار عرضه خواهند شد. 

براساس پیش بینی یکی از تحلیلگران Rosenblatt Securities، اپل قصد دارد تولید مدل های قدیمی تر آیفون را در فصل سوم ۲۰۱۹ متوقف کند. البته، به نظر می رسد گوشی های آیفون ۲۰۱۹ طبق برنامه تولید و به بازار عرضه شوند و باتوجه به جنگ تجاری چین و آمریکا، انتظار می رود سهم بازار گوشی های آیفون اپل در چین با کاهش رو به رو شود.
یکی از تحلیلگران Rosenblatt در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران اطلاعاتی درباره ی زنجیره ی تأمین گوشی های هوشمند آیفون داد. براساس اعلام تحلیلگر Rosenblatt، اپل قصد دارد در در فصل سوم ۲۰۱۹ تولید مدل های قدیمی تر آیفون را کاهش داده و درنهایت متوقف کند. در این گزارش، به صورت دقیق نام مدل های گوشی آیفون که احتمالا تولیدشان متوقف خواهد شد یا کاهش پیدا خواهد کرد، مشخص نشده است.
مقاله های مرتبط:آیفون 2019 با نمایشگر OLED در دو اندازه مختلف و دوربین سه گانه معرفی می شودآیفون 2019 به جای 3D Touch از فناوری Haptic Touch بهره می برد
تاکنون اخبار فاش شده ی مختلفی درباره ی مشخصات گوشی های جدید اپل منتشر شده؛ اما ظاهرا کوپرتینویی ها طبق برنامه ی زمان بندی دقیقی پیش می روند و مدل های جدید آیفون بدون تأخیر زمانی معرفی و به بازار عرضه خواهند شد.
Rosenblatt نگاهی به مدل های آیفون ۲۰۱۸ انداخته و معتقد است باتوجه به موجودی گوشی های آیفون XS و آیفون XS Max، به نظر می رسد این گوشی های هوشمند فروش درخورتوجهی در سه ماهه ی دوم تجربه نکرده اند؛ زیرا موجودی بیشتر به معنی کاهش عرضه به بازار خواهد بود. البته، یکی از دلایل موجودی گوشی های آیفون ۲۰۱۸ می تواند به این دلیل باشد که کوپرتینویی ها با وجود نزدیک ترشدن به سپتامبر (شهریور) و معرفی آیفون های جدید، هنوز به تولید مدل های قبلی ادامه می دهند.
باوجوداین، وضعیت فروش آیفون XR هم زیاد جالب نیست. باتوجه به اینکه سه ماهه ی دوم سال، سه ماهه ای معمولی است، فروش این گوشی هوشمند با افت مواجه بوده است. هرچند گزارش های دیگری مربوط به مه (اردیبهشت ) درباره ی فصل اول سال ۲۰۱۹ حاکی از آن است که آیفون XR یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند در آمریکای شمالی در این بازه ی زمانی بوده است.
Rosenblatt معتقد است تنش های تجاری بین چین و ایالات متحده بر فروش محصولات اپل تأثیرگذار خواهد بود و باعث کاهش سهم بازار کوپرتینویی ها خواهد شد. تحلیل Rosenblatt تاحدزیادی شبیه به تحلیل سایر تحلیلگران بازار است. براساس پیش بینی تحلیلگران دیگر از بازار، تحریم های آمریکا علیه هواوی باعث افت فروش گوشی های آیفون خواهد شد. آن ها معتقدند به دلیل تحریم های آمریکا، قیمت محصولات برندهای آمریکایی ازجمله گوشی های آیفون در بازار چین افزایش خواهد یافت. درنتیجه انتظار می رود سهم بازار اپل در بازار چین کاهش پیدا کند.
براساس گزارش زنجیره ی تأمین، انتظار می رود هواوی در فضل چهارم سال، سیستم عامل جایگزین اندروید، یعنی هانگ منگ را معرفی کند. اوایل خرداد، هواوی نشان تجاری سیستم عامل هانگ منگ را ثبت کرد. به نظر می رسد غول فناوری چینی قصد دارد یک میلیون گوشی هوشمند با سیستم عامل جدید به صورت آزمایشی به بازار عرضه کند. هواوی ادعا می کند سیستم عامل هانگ منگ از تمامی اپلیکیشن های اندرویدی پشتیبانی می کند و باتوجه به امنیت فراوانش به خوبی می تواند از داده های شخصی کاربران نیز حفاظت کند.
گفتنی است منازعات تجاری هواوی و آمریکا به نفع سامسونگ خواهد بود. روزنبرگ معتقد است غول فناوری کره جنوبی در هفته ی جاری برخی از سفارش های مربوط به قطعات خود را به ۱۰ میلیون واحد افزایش داده و انتظار می رود سهم بازار سامسونگ در بازارهای اروپا و ژاپن و تایوان افزایش پیدا کند. براساس برآوردها، به نظر می رسد فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۹ به بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه برسد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد