اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مخالفان ترامپ برای تظاهرات گسترده در لندن آماده می‌شوند

در آستانه سفر ترامپ به بریتانیا بسیاری از شهروندان لندنی خود را برای تظاهراتی گسترده علیه سیاست‌های ترامپ آماده می‌کنند.

در حالی که کاخ سفید مقدمات سفر روز دوشنبه دونالد ترامپ به لندن را فراهم می‌کنند، شهروندان لندنی نیز برای برپایی تظاهرات گسترده علیه او آماده می‌شوند.

به نوشته روزنامه «گاردین» فعالانی از گروه‌های مختلف در لندن به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند برای تظاهرات بزرگ روز دوشنبه علیه ترامپ آماده شوند.

تعداد زیادی از جوانان انگلیسی که برای فراهم کردن لوازم تظاهرات داوطلب شده‌اند، در حال ساختن ۲۰۰ پلاکارد در ساعت هستند.

مخالفان ترامپ در لندن در حال ساخت پلاکارد تظاهرات روز دوشنبه

این پلاکاردها دارای مضامینی در محکوم کردن نژادپرستی، تمایلات فاشیستی، فریب‌کاری و نفرت‌پراکنی ترامپ در جهان هستند. پلاکاردهایی نیز در دفاع از مردم ایران که تحت فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفته‌اند تهیه شده‌اند.

یکی دیگر از دلایل اصلی خشم انگلیسی‌ها از ترامپ، دخالت‌های او در امور داخلی انگلیس است.

این در حالی است که در مصاحبه جدید خود با روزنامه «سان» انگلیس مدعی شد مردم بریتانیا عاشق او هستند.

او هفته پیش «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت و «بوریس‌ جانسون» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس را «دوست» خود نامید و اعلام کرد جانسون نخستوزیرخوبی برای آینده بریتانیا خواهد شد.

همچنین روز یک‌شنبه با قصد دخالت در اجرای برگزیت گفت، انگلیس باید از پرداخت ۳۹ میلیارد پوند برای خروج از اتحادیه اروپا امتناع کرده و اگر بروکسل هر آن چیزی را که انگلیس می‌خواهد ندهد باید گفت‌وگوهای برگزیت را ترک کند.

رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا ماه گذشته به خبرنگاران گفت ممکن است در سفرش به انگلیس از ترزا می درباره احتمال جاسوسی بریتانیا از کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ توضیح بخواهد.

روز گذشته «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس از تصمیم ترامپ برای حمایت از «بوریس جانسون» برای رهبری حزب محافظه‌کار انتقاد کرد و گفت نخست وزیر انگلیس باید توسط مردم انگلیس و در انتخابات عمومی انتخاب شود نه توسط رئیس جمهور آمریکا.

او پیش‌تر نیز با رد دعوت به حضور در ضیافت شام دولت با حضور دونالد ترامپ، گفت «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نباید برای فردی مانند ترامپ فرش قرمز پهن کند.

«مگان مارکل» همسر شاهزاده «هری»، نوه ملکه انگلیس نیز اعلام کرد در ملاقات با ترامپ شرکت نخواهد کرد. ترامپ در واکنش به این اقدام مارکل او را زنی «بدجنس» نامید که «کارش را خوب بلد است».

سال ۲۰۱۷، ۱/۹ میلیون نفر از مردم انگلیس طوماری امضا کرده و با سفر ترامپ به این کشور مخالفت کردند.

سفر سال ۲۰۱۸ ترامپ به لندن موج گسترده مخالفت هزاران شهروند انگلیسی را به‌دنبال داشت. این سفر ترامپ برای دولت انگلیس میلیون‌ها دلار هزینه درپی داشت.

گفته می‌شود در سفر امسال ترامپ به لندن نیز بالن عروسک ترامپ دوباره توسط معترضین به هوا فرستاده خواهد شد. یکی از دلایل مخالفت بسیاری از انگلیسی‌ها با سفر ترامپ به این کشور، حمایت او از برگزیت است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد