اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نیویورک‌تایمز گزارش داد: آغاز پایان دوران نتانیاهو

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به عدم موفقیت نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و برگزاری انتخابات مجدد طی سه ماه آینده به چالش‌هایی که نتانیاهو برای ادامه نخست وزیری خود با آن مواجه است اشاره کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آنکه بتواند بلند مدت‌ترین دوران نخست وزیر تاریخ ررژیم صهیونیستی را به خود اختصاص دهد با دو چالش بزرگ مواجه است. نخستین چالش وی ائتلاف به رهبری رئیس ستاد مشترک ارتش سابق این رژیم و دیگری اتهامات فسادی است که وی با آن مواجه است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، تنها دو ماه پس از برگزار شدن انتخابات و شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، اسرائیل وارد برگزاری انتخابات مجدد بی سابقه‌ای شده و مقامات اسرائیل معتقدند که در حال حاضر تنها یک معجزه می‌تواند نتانیاهو را نجات دهد.

نتانیاهو مدعی شده بود که هفته پیش توانسته 60 کرسی را در ائتلاف خود داشته باشد. وی برای آنکه بتواند کابینه را تشکیل دهد به حمایت 61 کرسی از 120 کرسی نیاز داشت.

دلیل اندکی وجود دارد که نتایج انتخابات آتی که در هفدهم سپتامبر (26 شهریور) برگزار می‌شود از نتیجه انتخابات برگزار شده بهتر باشد و توانایی نتانیاهو برای تشکیل کابینه در انتخابات آتی در تردید قرار داشته و چه بسا بدتر باشد. از سوی دیگر موضوع محکومیت نتانیاهو نیز مطرح است.

نتانیاهم هم اکنون با اتهاماتی نظیر رشوه، فساد و خیانت در امانت مواجه است. دادستان کل قصد دارد جلسه استماعی را در اوایل اکتبر (مهرماه) برگزار کند. البته نتانیاهو تمامی اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و به اتهامات اعتراض کرده است.

محکومیت نتانیاهو به دلیل این اتهامات دو چالش بزرگ برای وی ایجاد خواهد کرد.

نخست، اگر وی در انتخابات پیروز شود، در پیدا کردن شرکایی برای تشکیل ائتلاف در حالی که تحت محکومیت قرار دارد، با چالش مواجه خواهد شد. در تئوری، قانون نمی‌تواند مانع از ادامه فعالیت نخست وزیر در حالی که تحت محکومیت قرار دارد، شود اما این موضوع تا کنون اتفاق نیافتاده است.

این احتمال وجود دارد که دادگاه عالی مداخله کند. همچنین احتمالا فشارهای زیادی علیه نتانیاهو برای کناره‌گیری وجود داشته باشد.

چالش دوم مربوط به تقویم است. طرح فرار نتانیاهو نیازمند آن است که پارلمان به وی مصونیت دهد اما در حال حاضر فعالیت پارلمان متوقف شده و شانس دریافت چنین مصونیتی پیش از محکوم شدن زیاد نیست.

«یوسی ورتر» ستون نویس روزنامه هاآرتص روز پنجشنبه و در روزی که پارلمان رژیم صهیونیستی در راستای برگزاری انتخابات جدید منحل شد، نوشت: شمارش معکوس پایان دوران نتانیاهو آغاز شد.

«آمیت سگال» تحلیلگر سیاسی شبکه 12 اسرائیل گفت که انحلال پارلمان و انتخابات جدید، خطری واقعی را برای نتانیاهو ایجاد کرده به گونه‌ای که وی دیگر قادر نخواهد بود تا از پیگرد قانونی فرار کند.

وی افزود: اگر دولت این هفته تشکیل می‌شد وی احتمالا می‌توانست تا اتهامات علیه خود را ساقط کند.

آگهی درگذشت سیاسی نتانیاهم بارها پیشتر نوشته شده است: در سال 1996، زمانی که وی انتخابات را به شیمون پرز واگذار کرد و در سال 1996 نیز وی انتخابات را به ایهود باراک واگذار و حتی کناره‌گیری خود از سیاست را نیز اعلام کرد. در سال 2006 نیز حزب لیکود تنها توانست 12 کرسی کنست اسرائیل را به خود اختصاص دهد. وی هر بار از مرگ سیاسی بازگشته و توانسته سه بار پیاپی به عنوان نخست وزیر و در مجموع چهار بار و به مدت 13 سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی باشد. در ماه جولای وی می‌تواند از رکورد «دیوید بن گوریون» اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی عبور کند. اما گزینه‌های وی به صورت قابل توجهی در حال کاهش هستند.

انتهای پیام/.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد