اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نحوه ادامه فعاليت بانك تات

روابط عمومی بانک مرکزی ایران روز گذشته اعلام کرد: براساس مصوبه اسفندماه سال 90 شورای پول و اعتبار «بانک تات» هشتمین بانک خصوصی کشور با دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی ادغام شده و بانک جدیدی با نام پیشنهادی «مردم» فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت دنیای اقتصاد، درحالی که یکی از خبرگزاری‌های کشوراز انحلال بانک تات خبر داده بود، بانک مرکزی ایران به طور رسمی اعلام کرد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک تات با دو موسسه مالی و اعتباری دیگر ادغام می‌شود و در حال حاضر روند این ادغام در شرف انجام است.
پیش از این، در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تات نیز اصلاح اساسنامه بانک براساس اساسنامه مورد نظر بانک مرکزی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار و تصمیم‌گیری درخصوص تجمیع، یکپارچه‌سازی و ادغام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به تصویب بیش از 89 درصد صاحبان سهام بانک رسیده بود.
مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تات در 25 اسفند سال 90 برگزارشد و در آن پس از تصویب اساسنامه پیشنهادی، ادغام بانک تات و دو موسسه مالی و اعتباری در حضور سهامداران بانک تات مورد بحث، بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت و سهامداران، سه نفر از اعضای هیات‌مدیره بانک تات را به عنوان نمایندگان سهامداران برای پیگیری و انجام فرآیند ادغام، انتخاب کردند.
ادغام بانک تات و ثبات سپرده‌ها
مدیر روابط عمومی بانک تات نیز دراین خصوص با تاکید بر اینکه بانک تات منحل نشده است، عنوان کرد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک تات با موسسه‌های صالحین و پیشگامان (آتی) ادغام خواهد شد و بانک جدید با شعبه‌های بیشتر به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی از نظر تعداد شعب، کار خواهد کرد.
ترابیان در گفت‌وگو با اصحاب جراید، در مورد وضعیت بانک تات گفت: حدود سه ماه پیش شورای پول و اعتبار تصویب کرد که بانک تات با موسسه‌های صالحین و پیشگامان (آتی) ادغام شود و بانکی با نام جدید تاسیس شود. این موضوع، موضوع جدیدی نیست.
وی ادامه داد: بانک تات تابع دستورات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی است و اصلا این چنین نیست که بانک منحل شود.
ترابیان با بیان مجدد اینکه بانک تات منحل نشده است، افزود: این بانک در حال ادغام است و مجمع بانک هم تصویب کرده که این مصوبه اجرا شود و پروسه ادغام در حال انجام است.
به گفته وی، در این پروسه ادغام، سپرده‌ای جابه‌جا نمی‌شود و بانکی با شعب بیشتر راه‌اندازی خواهد شد.
ترابیان در مورد نام بانک جدید یاد‌آور شد: هرچند پیشنهاد بانک «تات» یا «مردم» است، اما نام آن را بانک مرکزی باید بپذیرد.
مدیر روابط عمومی بانک تات در مورد پروسه ادغام عنوان کرد: باید برنامه جدیدی تدوین و سپس به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار داده شود که تشریفات لازم انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت کمیته‌ای برای انجام امور مربوط به ادغام بانک تات و دو موسسه مالی خاطرنشان کرد: منابع بانک تات اکنون در حال رشد است و بانک‌های دیگری که با بانک تات کار را شروع کردند، یک پنجم بانک تات هم منابع ندارند.
ترابیان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیاتی کارشناسی از بانک تات و دو موسسه مالی مربوطه زیر نظر بانک مرکزی در حال انجام کارهای کارشناسی و انجام تشریفات نهایی برای ادغام هستند.
تشکیل «بانک مردم»
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری صالحین نیز در این رابطه گفت: بانک «مردم» به زودی با ادغام دو موسسه مالی اعتباری صالحین و پیشگامان و بانک تات تشکیل می‌شود.
قاسم بختیاری‌فر در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس، در مورد تشکیل بانک جدید «مردم» گفت: بخشی از سهامداران بانک تات و مجموعه موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتبار پیشگامان کویر یزد (آتی) با ادغام در یکدیگر بانک جدید «مردم» را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل موسسه مالی اعتباری صالحین در مورد سرمایه اولیه برای تشکیل بانک مردم گفت: طبق قوانین بانک مرکزی 400 میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تشکیل بانک لازم است که در این مورد نیز این مبلغ تامین می‌شود.
بختیاری‌فر در مورد مراحل مجوز بانک مردم گفت: کارهای اخذ مجوز در حال انجام است و مصوبه شورای پول و اعتبار در این زمینه گرفته شده است.
وی افزود: موسسه مالی و اعتباری صالحین دارای 400 شعبه در کشور، پیشگامان کویر یزد حدود 70 تا 80 شعبه و بانک تات حدود 60 تا 70 شعبه است که همه این مجموعه‌ها خصوصی بوده و دولت هیچ سهامی در آنها ندارد.
مدیرعامل موسسه مالی اعتباری صالحین در مورد اینکه چه زمانی بانک مردم تشکیل می‌شود، گفت: کارهای تشریفات قانونی در حال انجام است و به زودی این بانک تشکیل می‌شود.
بختیاری‌فر در مورد مطالبات و تعهدات این سه مجموعه گفت: هم مطالبات و هم تعهدات بانک تات و موسسه مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان به قوت خود باقی است و برای وام گیرندگان و سپرده‌گذاران در این سه موسسه هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد