اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۶ هزار خانه«میلیاردی»معامله شد/ رکورد افزایش ماهانه قیمت شکسته شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی در اردیبهشت ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۲۸ فقره واحد مسکونی معامله شد که نیمی از آنها کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان قیمت داشتند.

بانک مرکزی آخرین وضعیت تحولات بازار مسکن در اردیبهشت ماه امسال در شهر تهران براساس آمارهای سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور را اعلام کرد.
براساس این گزارش، در اردیبهشت ماه سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی در پایتخت معامله شد که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱ درصد بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند. این سهم در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش داشته است.
میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت ماه ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که نسبت به فروردین ماه امسال ۱۲.۵ درصد و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه پایتخت، منطقه ۵ تهران با سهم ۱۶.۶ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای فروش مسکن را به خود اختصاص داد و گران‌ترین منطقه پایتخت نیز منطقه ۱ با متری ۲۶ میلیون تومان بود.
ارزان‌ترین منطقه پایتخت در معاملات مسکن اردیبهشت ماه به منطقه ۱۸ با هر متر ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان اختصاص داشته است.
بانک مرکزی در خصوص معاملات مسکن شهر تهران در دو ماهه نخست امسال اعلام کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۸، برای حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی مبایعه نامه امضا شد که در مقایسه با دو ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۳۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در این بازه زمانی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته ۱۰۸.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین در اردیبهشت ماه امسال بیشترین تعداد معاملات مسکن به واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان در هر متر و بیشترین سهم معاملات مسکن از نظر مساحت به واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متری اختصاص داشت.
بنابر اعلام بانک مرکزی ۱۴.۲ درصد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه به واحدهای مسکونی با دامنه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان تعلق داشته و ۵۰.۴ درصد از حجم معاملات مسکونی ماه گذشته به خانه‌های با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است. با این حساب حدود نیمی از معاملات اردیبهشت ماه مربوط به املاک میلیاردی بوده است.
این گزارش درباره اجاره بهای مسکن نیز اظهار داشت: اجاره بهای مسکن در ماه گذشته نسبت به ماه فروردین امسال ۲۲.۶ درصد و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۹.۷ درصد رشد داشته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد