اونس طلا2394.45
مظنه16,206,000
18 گرم3,741,100
ارزش سکه36,512,118
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

آمریکا: فشار علیه ایران را ادامه می‌دهیم تا تهران وادار به مذاکره شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری چهارشنبه یکی از اهداف دولت این کشور از افزایش فشارها علیه ایران را وادار کردن تهران به حضور پای میز مذاکره دانست.

«مورگان اورگاتوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت که دولت این کشور فشار علیه ایران را ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هدف از اعمال این فشارها را محروم کردن تهران از درآمدهای لازم برای اعمال سیاست خارجی خود و آمدن این کشور پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر یک «توافق جامع جدید» است.

وی گفت: «ما به اعمال فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهیم داد تا این کشور را از ابزارهای لازم برای پیشبرد سیاست خارجی مخرب خود محروم کرده و رژیم را وادار به مذاکره بر سر یک توافق جامع جدید برای پرداختن به تمامی رفتارهای مخرب آن کنیم.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفته است.

واشنگتن می‌گوید هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری، بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود. او مدعی شد قصد آسیب زدن به ایران را ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز، چهارشنبه، مذاکره را تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار علیه ایران توصیف کردند.

ایشان فرمودند: « آمریکایی‌ها وقتی میخواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، "فشار" در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره.»

مقام معظم رهبری تأکید کردند: «فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.»

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد