اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه افزایش نظامیان آمریکا در منطقه را به شورای امنیت می‌برد

یک قانونگذار روسیه گفته این کشور ممکن است مسئله تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد.

یک قانونگذار روسیه گفته این کشور ممکن است مسئله تقویت حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد.

به گزارش رویترز، «ولادیمیر زاباروف»، معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه گفت که روسیه ممکن است این موضوع را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به بحث بگذارد.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است اقدام آمریکا را در جلسه شورای امنیت به بحث بگذارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۳ خرداد/ ۲۴ مه) با بیان این ادعای تأییدنشده که ایران قصد تهدید نظامیان آمریکا در منطقه را دارد اعلام کرد پنتاگون ۱۵۰۰ نظامی به منطقه اعزام می‌کند.

این تصمیم در حالی اعلام شد که ترامپ بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفته بود فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

واشنگتن بعد از این اقدام سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» را برای تحت فشار قرار دادن ایران در پیش گرفته است.

ترامپ، در راستای این سیاست به تازگی اعلام کرده قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند. ایران اعلام کرده علی‌رغم تهدیدهای آمریکا به فروش نفت ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا بعد از ناکامی در رسیدن به اهدافش در قبال ایران در تازه‌ترین اقدام خود برای اعمال «فشار حداکثری»، صحنه‌آرایی نظامی برای القای وضعیت جنگ را در دستور کار قرار داده است.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

با این حال، اندکی بعد معلوم شد که این ناو طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده روانه منطقه شده است.

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه هفته گذشته (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.

برخی تحلیل‌گران از طرف دیگر ادعاهایی نظیر آنچه در گزارش این دو رسانه مطرح‌شده را نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره تلقی می‌کنند.

این تحلیلگران معتقدند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

از این منظر، دولت آمریکا با اعزام ناو و بمب‌افکن به منطقه هدفی فراتر از راه انداختن نوعی جنگ روانی و در نهایت تحت فشار قرار دادن ایران دنبال نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد