اونس طلا2209.88
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چین از تاکتیک جدید برای فشار روی آمریکا استفاده می‌کند

چین به دنبال توسعه و صادرات فلزات نادر و کمیاب است که در تجهیزات فناوری کاربرد دارد.کارشناسان معتقدند این می‌تواند اهرمی برای فشار به آمریکا و حتی کشاندن واشنگتن به پای میز مذاکره باشد.

پس از آنکه شی‌جینگ پینگ رئیس‌جمهور چین اوایل این هفته از امکانات فلزات نایاب و نادر این کشور بازدید کرد. نگرانی‌ها از صادرات اینگونه فلزات ارزشمند و کمیاب در طرف آمریکایی بیشتر شد.

چین به عنوان تولید کننده عمده فلزات نادر در جهان محسوب می‌شود که در وسایل الکترونیکی کاربرد دارد.

روز دوشنبه شی‌جینگ پینگ رئیس‌جمهور چین از یک شرکت تولیدکننده فلزات کمیاب و نادر در ایالت جیانگ شی داشت که در آن این فلزات از معدن استخراج و فرایند فرآوری برای استفاده انجام می‌شود.

این دیدار که به همراه «لی‌هی» مذاکره کننده ارشد چین درباره جنگ تجاری با آمریکا انجام شد این ترس و نگرانی را ایجاد کرد که پکن به دنبال این است تا اهرم نفوذ و فشار خود را در حوزه صادرات فلزات نایاب گسترش دهد و از آن به عنوان ابزاری برای جنگ تجاری با آمریکا استفاده کند.

دسامبر گذشته اسپوتنیک گزارش داد از آنجایی که توانایی چین برای پاسخ به تعرفه‌های تحریمی آمریکا محدودتر است بنابراین پکن از تاکتیک‌های دیگری استفاده خواهد کرد.

پکن تلاش خواهد کرد بیشتر در حوزه سیاست‌های مالی کار کند و با کاهش ارزش یوآن به نوعی به صادرات خود اضافه کند و همچنین با توسعه فلزات کمیاب می‌تواند به عنوان اهرم فشار بر اقتصاد آمریکا استفاده کند وحتی با این فشار واشنگتن را پای میز مذاکره بکشاند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد