اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش سهام بازارهای بورس آسیا/ پشت پرده جنگ تجاری چین و آمریکا

پس از آنکه سرمایه‌گذاران بازار بورس به این نتیجه رسیدند جنگ تجاری آمریکا و چین حداقل تا سال 2020 پایان نمی‌یابد ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به کمترین میزان 4 ماهه گذشته رسید.

امروز بازار سهام بورس‌های آسیایی در پی نگرانی‌ها از تداوم جنگ تجاری بین آمریکا و چین به کمترین میزان چند ماهه گذشته سقوط کرد.

البته نگرانی‌ها از این بابت که جنگ تجاری بین چین و آمریکا به حوزه‌های تکنولوژی و فناوری رسیده این نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

آمریکا شرکت هواوی چین را که بخش زیادی از فعالیتهای این شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات است تحریم کرده و دیگرکشورهای هم پیمان از جمله کره جنوبی را تهدید کرده که شرکت هوآوی را خریداری نکنند و در نهایت این شرکت را از کشور بیرون کنند.

چهارشنبه گذشته نیز رویترز گزارش داد مقامات آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های مشابه هوآوی نظیر «هایک ویژن» اجرا می‌کند.

پی از آنکه آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد، شرکت انگلیسی ARM نیز روابط خود را با شرکت هوآوی قطع کرد.

در این میان نومورا تحلیلگر ارشد درباره جنگ تجاری چین و آمریکا نوشت ظاهرا هر دو کشور خود را برای یک رویارویی طولانی مدت آماده می‌کنند.

وی اعلام کرد ما فکر می‌کنیم فشارها از سوی دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت و این تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020 ادامه می‌یابد.

امروز سهام «بلوچیپ شد» شانگهای 1.2 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از ماه فوریه رسید و همچنین شاخص‌های اصلی مربوط به شرکت‌های فناوری چین 2.7 درصد سقوط کرد،‌البته سهام‌های ژاپن نیز کاهشی بودند به طوری که شاخص نیکی 0.7 درصد کاهش داشت.

به گزارش فارس، برخی کارشناسان معتقدند رویارویی چین و آمریکا به ظاهر جنگ تجاری است در پشت پرده این دو کشور بزرگ اقتصاد جهان به دنبال نفوذ سلطه خود در جهان هستند. به نوعی می‌خواهند که قلمروی خودشان را تعیین کنند و قدرت و نفوذ سیاسی خود را به رخ بکشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد