اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مایکروسافت هم دستگاه‌های ویندوزی هواوی را تحریم می‌کند؟

به نظر می‌رسد که هنوز مایکروسافت تصمیم قاطعی برای تحریم دستگاه‌های ویندوزی هواوی نگرفته و قصد دارد اعلام تحریم علیه این شرکت چینی را به تعویق بیاندازد.

سوالی که ممکن است برای بسیاری از کاربران محصولات هواوی پیش بیاید، رویکرد سایر شرکت‌های تکنولوژی همچون مایکروسافت به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز در قبال محصولات هواوی است و اینکه آیا آنها نیز قصد دارند همچون گوگل پیش قراول تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه شرکت چینی هواوی باشند و از انتشار به‌روزرسانی و ارائه هرگونه سرویس و خدمات خود به آن خودداری کرده و سر باز زنند یا خیر.

در فضای مجازی و رسانه‌های بسیاری این سوال مطرح شده است که مایکروسافت چه تصمیمی در خصوص انتشار به‌روزرسانی های دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز هواوی گرفته است که تاکنون پاسخ واضح و روشنی از مایکروسافت به گوش نرسیده است.

این طور که به نظر می‌رسد مایکروسافت فعلاً ترجیح داده در سکوت خبری به تصمیم‌گیری درباره انتشار یا عدم انتشار به‌روزرسانی های ویندوز برای محصولات شرکت چینی هواوی بپردازد و بنابراین رویکرد روشنی را تاکنون از خود به نمایش نگذاشته است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، این در حالیست که بعد از گوگل، سایر شرکت‌های آمریکایی نظیر اینتل و کوالکام نیز روز گذشته اعلام کردند که تحت تأثیر تحریم‌های جدید دولت آمریکا و قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده دیگر تراشه‌های تولیدی خود را به آن نخواهند فروخت و همکاری‌های خود را با هواوی قطع خواهند کرد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سکوت خبری مایکروسافت را می‌توان به فال نیک گرفت چراکه اگر تمایلی به تحریم و اعمال محدودیت علیه دستگاه‌های ویندوزی هواوی داشت، همچون گوگل و سایر شرکت‌های آمریکایی موضع خود را اعلام می‌کرد. این در حالیست که سایر تحلیلگران فعال در حوزه فناوری معتقدند که مایکروسافت نیز یک شرکت آمریکایی محسوب می‌شود بنابراین چاره‌ای بجز تابعیت از قوانین و مقررات کاخ سفید پیش روی خود نخواهد داشت و این تحریم دیر یا زود برای محصولات هواوی اتفاق خواهد افتاد و کاربران دستگاه‌های ویندوزی این برند چینی در آینده‌ای نزدیک دیگر قادر نخواهند بود به‌روزرسانی های جدید و سایر خدمات ارائه شده از سوی مایکروسافت را دریافت و استفاده کنند.

روز پنج شنبه بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

حالا به نظر می‌رسد که شرکت‌های آمریکایی یکی پس از دیگری تصمیم گرفته‌اند طبق قوانین و مقررات محدودکننده جدیدی که دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای آنها تعیین کرده است، عمل کرده و به منظور جلوگیری از تحریم شدن و مشکلات مالی و حقوقی، روابط تجاری و همکاری‌های خود را با شرکت‌های چینی همچون هواوی که در فهرست سیاه و ممنوعه آمریکا قرار گرفته است، قطع کرده و یا به حالت تعلیق درآورند.

بعد از آن شرکت آمریکایی آلفابت، شرکت مادر گوگل و توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اقدام جدید کاخ سفید به منظور قراردادن نام برخی شرکت‌های چینی از جمله هواوی در فهرست سیاه شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا، مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد