اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نشست مقام‌های دولت ترامپ با هیئتی از کنگره درباره ایران

مقام‌های دولت آمریکا قرار است روز سه‌شنبه با هیئتی از کنگره این کشور دیدار و درباره ایران رایزنی کنند.

مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ظهر سه‌شنبه (به وقت واشنگتن) در یک جلسه توضیحی سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران را برای هیئتی از مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تشریح کنند.

رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابعی در کنگره افزوده «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه، «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت، «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و یک نماینده جامعه اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشده به نمایندگی از دولت ترامپ در این جلسه حضور خواهند داشت.

رسانه‌ها هفته گذشته گفته بودند که جلسه توضیحی مجلس سنا سه‌شنبه برگزار خواهد شد، اما درباره برگزاری نشست با مجلس نمایندگان جزئیاتی منتشر نشده بود.

ارتش آمریکا در هفته‌های گذشته با متهم کردن ایران به افزایش تحرکات در منطقه ناو گروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن «بی‌52» را روانه منطقه کرده است. تهران ادعاهای واشنگتن را رد و هدف آمریکا از انتشار چنین اخباری را «جنگ روانی» توصیف کرده است.

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران خاتمه داد و تحریم‌هایی را که پس از اجرایی شدن این توافق متوقف شده بودند مجدداً احیا کرد.

برخی از تحلیلگران معتقدند هدف دولت دونالد ترامپ از تحرکات نظامی اخیر علیه ایران، تکرار الگوی کره شمالی و کشاندن ایران به میز مذاکره است. او سال گذشته در حالی که رؤسای جمهور پیشین ایالات متحده همواره سعی داشتند از تهدید اتمی کره شمالی اجتناب کنند به مستقیم‌ترین شکل ممکن این کشور را به حمله اتمی تهدید کرد. ترامپ مدتی بعد با رهبر کره شمالی دیدار کرد و با وی بر سر خلع سلاح هسته‌ای این کشور توافق کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد