اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا در «عین الاسد» عراق سامانه موشکی «تاد» مستقر می‌کند

یک کارشناس مسائل امنیتی گفت که آمریکا قصد دارد سامانه موشکی تاد در پایگاه عین الاسد مستقر کند.

اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زای ایالات متحده آمریکا در عراق همچنان ادامه دارد.

«صفاء الاعسم» کارشناس مسائل امنیتی گفت که اطلاع یافتن از جزئیات پایگاه «عین الاسد» برای همه عراقیها غیر ممکن است؛ زیرا تحت کنترل مطلق آمریکایی‌ها قرار دارد.

الاعسم تأکید کرد که در پایگاه عین الاسد سکوهای موشکی برای سامانه «پاتریوت» وجود دارد که هدف از این سامانه، حمایت از گروه تروریستی «القاعده» و رژیم صهیونیستی است.

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا در مرحله آتی برای استقرار سامانه موشکی «تاد» در عین الاسد برنامه‌ریزی می‌کند.

این کارشناس امنیتی، این برنامه آمریکا را اقدامی پیشرفته‌تر برای حمایت از رژیم صهیونیستی و پایگاههای آمریکایی از هرگونه حمله موشکی عنوان کرد.

الاعسم این اقدام را باعث ایجاد بحران بزرگ برای عراق دانست و خاطر نشان کرد که این کشور «به عرصه درگیری مسلحانه برای حمایت از اسرائیل تبدیل شده» و هیزمی برای آتش هر جنگی در آینده خواهد بود.

یک منبع امنیتی حاضر در استان «الانبار» (غرب عراق) 27 اردیبهشت ماه جاری خبر داد که نظامیان آمریکاییِ حاضر در پایگاه عین الاسد در حال گسترش این پایگاه هستند.

این منبع گفت که این نظامیان «برای نخستین بار و برای اهداف نظامی و دفاعی دست به گسترش این پایگاه زده‌اند و هنوز علت اصلی این اقدامات مشخص نیست».

وی تصریح کرد که عملیات گسترش عین الاسد، شامل بخشهای گسترده‌ای از فرودگاه به سمت جنوب پایگاه خواهد بود.

این منبع امنیتی همچنین بر این باور است که این اقدامات نشان می‌دهد تروریستهای آمریکایی قصد دارند به مدت طولانی در این پایگاه باقی بمانند.

وی با اشاره به تدابیر امنیتی آمریکایی‌ها در عین الاسد، خاطر نشان کرد که همزمان با گسترش این پایگاه، تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی آمریکایی وارد فرودگاه این پایگاه شده است.

حضور نظامیان آمریکایی در عراق اخیرا تبدیل به یکی از مسائل بحث‌بر‌انگیز در محافل سیاسی این کشور شده و برخی از نمایندگان عراق خواهان تصویب قانونی برای خارج کردن این نظامیان هستند.

مخالفت‌ها در بین افکار عمومی عراق و پارلمان این کشور از آنجا شروع شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان تعطیلات سال نو میلادی سر زده و در سفری از پیش اعلام نشده وارد عین الاسد شد و اعلام کرد که هدف نیروهای آنان، تحت نظر قرار دادن ایران است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد