اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گوگل هوآوی را تحریم کرد/ احتمال ایجاد اختلال در گوشی‌های هوآوی

شرکت گوگل همکاری خود با شرکت هوآوی را در حوزه هایی که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی باشد متوقف کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، شرکت گوگل همکاری خود با شرکت هوآوی را در حوزه هایی که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی باشد را متوقف کرده است. این اقدام ضربه ای اساسی به این غول فن آوری چینی است که اخیرا در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است.

این اقدام شرکت گوگل می تواند فعالیت بخش تلفن های هوشمند شرکت هوآوی در خارج از چین را مختل نماید زیرا پس از توقف همکاری گوگل، دسترسی هوآوی به نسخه های به روز رسان سیستم عامل اندروید قطع خواهد شد.

نسخ بعدی تلفن های همراه اندرویدی شرکت هوآوی همچنین قادر به دسترسی به نرم افزارهای پرکاربردی نظیر گوگل پلی استور، جیمیل و یوتیوب نخواهند بود.

این منبع اگاه افزود: «هوآوی تنها قادر خواهد بود از نسخه های عمومی اندروید استفاده کند و نمی تواند به نرم افزارها و خدمات اختصاصی گوگل دسترسی داشته باشد.»

دولت ترامپ روز پنجشنبه شرکت هوآوی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد و بلافاصله محدودیت هایی را علیه این شرکت به اجرا گذاشت. به موجب این محدودیت ها همکاری تجاری هوآوی با همتایان آمریکایی اش بسیار دشوار می شود.

روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد در حال بررسی لغو محدودیت های اعمال شده علیه شرکت هوآوی است تا «مانع از اختلال در فعالیت ها و تجهیزات شبکه ای موجود شود.»

هنوز مشخص نیست که شرکت هوآوی تا چه اندازه از اقدام اخیر دولت آمریکا متضرر خواهد شد. به گفته کارشناسان در صورت محدود شدن همکاری هوآوی با شرکت های آمریکایی این شرک به سختی می تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

این منبع اگاه گفت، جزئیات سرویس های خاصی که دیگر از سوی گوگل به هوآوی ارائه نخواهد شد هنوز در داخل شرکت گوگل موضوع بحث است و نهایی نشده است.

نمایندگان وزارت بازرگانی آمریکا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده اند. با وجود این محدودیت، هوآوی همچنان می تواند به نسخه ای از سیستم عامل اندروید که از طریق مجوز منبع باز ای او اس پی در دسترس است استفاده نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد