اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۲۷۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

در حالی که انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا موجب تقویت دلار شده و در شرایطی که تنش های ژئوپلتیک و تجاری آمریکا با سایر کشورها همچنان ادامه دارد، قیمت طلا امروز با کاهشی اندک مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1276 دلار و 25 سنت رسید. پس از آنکه آمارها نشان داد که اعتماد مصرف کننده در آمریکا در اوایل ماه می به بالاترین رقم در طی 15 سال گذشته رسیده است، قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم 2 هفته گذشته یعنی 1274 دلار و 51 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا امروز 0.05 درصد افزایش داشت و به 1276 دلار و 30 سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار دلار موجب شده تا اندکی از جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری کاسته شود.»

وی افزود: «دوران سختی برای بازار طلاست و سقوط قیمت به زیر 1290 دلار نیز اوضاع را برای فلز زرد بدتر کرده است. در غیاب تقاضا برای سرمایه گذاری امن قیمت طلا چندان بالا نخواهد رفت.»

ادامه تنش های تجاری میان آمریکا و چین نیز موجب شده تا دلار وضعیت خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را حفظ کند و جایگاه بازار طلا را بیش از پیش تضعیف نماید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی هفته گذشته بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه مارس را به ثبت رساند.

پس از آنکه گوگل تایید کرد که بخشی از روابط تجاری خود با شرکت هوآوی چین را متوقف کرده است، نگرانی فعالان بازار از تبعات جنگ تجاری بیشتر شد. شرکت هوآوی از جایگاه بسیار مهمی در روابط تجاری میان آمریکا و چین برخوردار است.

همچنین در منطقه خاورمیانه ترامپ بار دیگر ایران را هدف تهدید قرار داده و موجب بالا رفتن مجدد تنش شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد