اونس طلا2212.79
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اخرین تلاش‌های ترزا می برای نجات توافق برگزیت

نخست وزیر انگلیس قصد دارد پیشنهاد جدیدی را به نمایندگان پارلمان ارائه دهد تا توافق برگزیت را از شکست نهایی دور کند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در ساندی تایمز نوشت: یک پیشنهاد جدید را به نمایندگان پارلمان ارائه خواهم کرد که شامل بسته ارتقا یافته ای از تدابیر است.

این آخرین تلاش ترزا می برای دستیابی به توافق نهایی با پارلمان بر سر قرارداد برگزیت پیش از کناره گیری از قدرت به شمار می رود.

در حالی که سه بار تلاش ترزا می برای جلب حمایت پارلمان از توافق برگزیت با شکست روبرو شده است، دولت انگلیس قانون جدید را برای رای گیری پارلمان در اوایل ماه ژوئن ارائه می کند.

ترزا می در ادامه نوشت: نتیجه رای گیری درباره طرح پیشنهادی هر چه باشد، من از نمایندگان پارلمان نخواهم خواست تا دوباره فکر کنند. به جای آن از نمایندگان پارلمان خواهم خواست تا به توافق ارتقا یافته و جدید با دیدگاه تازه ای فکر کنند و از آن حمایت نمایند.

ساندی تایمز نوشت: ترزا می قصد دارد با اعضای کابینه درباره تغییرات پیشنهادی در توافق برگزیت مشورت کند تا بتواند حداقل حمایت نمایندگان محافظه کار را جلب نماید.

ترزا می اوایل ماه آوریل آمادگی خود را برای مذاکره با حزب کارگر اعلام کرد ولی دو حزب مهم سیاسی انگلیس نتوانسته اند بر سر مسائل مهم از جمله درخواست حزب کارگر برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی پس از برگزیت به توافق نهایی دست یابند.

ترزا می روز پنجشنبه موافقت کرده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. این در شرایطی است که سه بار تلاش وی برای جلب حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده است.

با گذشت حدود سه سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز مشخص نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد