اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادعاهای آیزنکوت درباره اقدامات سایبری ایران، برجام و تحریم‌های آمریکا

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، برجام یک نقطه عطف استراتژیک بود که به تل‌آویو اجازه داد «منابع» را از مأموریتی به مأموریت دیگر منتقل کند.

«گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به تل‌آویو هشدار داد، در صورتی که هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و این رژیم متوقف شود، تل‌آویو وارد درگیری‌های روزانه خواهد شد.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، در آغاز هفته جاری نیز بخش‌هایی از صحبت‌های آیزنکوت در جلسه پشت درهای بسته با مقامات عالیرتبه آمریکایی منتشر شد؛ وی به آمریکایی‌ها هشدار داده بود در آستانه ارائه طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» ممکن است وضعیت کرانه باختری متشنج شود و باید به این موضوع توجه داشت.

آیزنکوت درباره جنگ احتمالی این رژیم با حزب‌الله اعلام کرد: به دلیل حجم زرادخانه موشکی کنونی حزب‌الله، در صورت بروز جنگ، (این جنگ) برای هر دو طرف واقعا سخت خواهد بود.

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره ایران مدعی شد: در سال گذشته حدود 100 حمله سایبری به اسرائیل را خنثی کردیم که بیشتر آنها توسط ایرانی‌ها برنامه‌ریزی شده بود.

وی در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران ادعا کرد توافق هسته‌ای در سال 2015 این فرصت را به ارتش اسرائیل داد که منابع را به مسائل دیگر مانند سوریه، ایران و عرصه فلسطین اختصاص دهد. این توافق یک نقطه عطف استراتژیک بود، که به اسرائیل اجازه داد منابع را از مأموریتی به مأموریت دیگر منتقل کند و دستاوردهایی در دو عرصه سوریه و لبنان داشته باشد.

آیزنکوت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز دفاع کرد و مدعی شد: بدون این تحریم‌ها ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و تقویت نفوذ منطقه‌ای تلاش خواهد کرد.

آمریکا در طول یک سال گذشته تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده است؛ در آخرین مورد و در حالی که مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر از احتمال پایین تمدید معافیت‌های تحریمی واردات نفت از ایران برای هشت کشور (هند، چین، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، تایوان و یونان و ایتالیا) صحبت کرده بودند، کاخ سفید دوم اردیبهشت 98 اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ دوم می (۱۲ اردیبهشت) این معافیت‌های نفتی را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد