اونس طلا2211.94
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هکرها ۶ سال مخفیانه به اطلاعات کاربران دسترسی داشتند!

محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که آسیب پذیری موجود در دستگاه‌های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو به هکرها اجازه می‌داده تا به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و همچنین توسعه روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در سراسر جهان، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

این روزها که آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی در سیستم و نرم افزارهای مختلفی کشف و اعلام می‌شود، محققان امنیت سایبری سعی دارند بدین وسیله کاربران را از حملات احتمالی هکرها و دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خود آگاه کرده و جلوی خطر نقض حریم خصوصی کاربران را بگیرند. همچنین با انتشار این گزارش‌ها شرکت‌های توسعه دهنده مربوطه با انتشار زودهنگام یک نسخه به‌روزرسانی شده به برطرف کردن آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی مربوطه خواهند پرداخت.

طبق گزارشی که در هکرنیوز آمده است، حالا پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری برای مدتی طولانی توانسته بودند یک درب پشتی برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات رد و بدل شده کاربران توسط دستگاه‌های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو ( Cisco ) باز و ایجاد کنند تا بدین ترتیب به تمامی داده‌های موردنظر خود دست پیدا کنند.

مدت‌هاست که محققان و پژوهشگران بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.

نکته جالب اینجاست که این هکرها از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از طریق روتر های وای‌فای و سایر دستگاه‌های الکترونیکی برند سیسکو بوده و شناسایی هم نشده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، حملات سایبری و هک از سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد