اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد اقتصاد آمریکا مبتنی بر بدهی است

میلیاردر مشهور آمریکایی گفت بدون افزایش بدهی، اقتصاد آمریکا کوچک تر خواهد شد.

ریچارد گوندلاخ، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری " دابل لاین کپیتال" در کنفرانس سرمایه گذاری شهر نیویورک گفت: رشد اقتصادی آمریکا منحصراً بر پایه بدهی‌های دولتی، شرکت‌ها و وام‌های رهنی استوار است و در صورتی که تریلیون‌ها دلار به بدهی این کشور افزوده نشود، رشد اقتصادی آمریکا کاهش خواهد یافت و شاید وارد رشد منفی هم بشود.

گوندلاخ با اشاره به اینکه اگر بدهی آمریکا در پنج سال اخیر افزایش نمی‌یافت، تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور منفی می‌شد افزود: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که رشد اقتصادی نمایش داده شده بر روی صفحه مانیتور آنها رقم خوبی است اما چیزی که نمی‌دانند این است که این رشد منحصراً مبتنی بر بدهی است.

بدهی شهروندان آمریکایی در سه ماهه پایانی سال گذشته افزایشی بوده است و اکنون این بدهی‌ها با ۳۲ میلیارد دلار افزایش در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه سوم، به ۱۳.۵ تریلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. بدهی آمریکا اکنون فراتر از رقم ۲۲ تریلیون دلار اعلام شده توسط مراجع رسمی این کشور است و طبق آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی این کشور، در صورت افزودن بدهی شرکت‌ها، وام‌های مصرف کنندگان و دولت‌های محلی، این رقم به ۷۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

گوندلاخ گفت اگر بدهی‌های آمریکا افزایش نیابد، تولید ناخالص داخلی بسیار منفی خواهد بود. بازارهای مالی معتاد به سیاست‌های محرک بانک مرکزی آمریکا شده‌اند و این خیلی خیلی خطرناک است اگر بار دیگر آمریکا وارد رکود شود. اگر چه به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک آمریکا دچار رکود اقتصادی شود اما نشانه‌هایی از تضعیف روند کنونی به چشم می‌خورد.

گوندلاخ پیش بینی کرد بازارهای آمریکا به سمت محیطی پر تلاطم حرکت کنند و به معامله گران توصیه کرد سرمایه خود را به سمت طلا ببرند. وی پیش بینی کرد طلا به زودی از محدوده ۱۳۰۰ دلار در هر اونس عبور کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد