اونس طلا2382.89
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

اعتراض کنگره به بی‌اطلاعی از مواضع و اقدامات کاخ سفید درباره ایران

اعضای ارشد کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ضمن انتقاد از اینکه دولت «دونالد ترامپ» کنگره را در جریان مسائل مربوط به ایران قرار نداده، خواستار جلسات توجیهی برای نمایندگان شده‌اند.

به دنبال جنجال‌های رسانه‌ای و اظهارنظرهای مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» درباره آنچه که «تهدیدات ایران» خوانده‌اند، اعضای ارشد کنگره آمریکا از هر دو حزب این کشور از اینکه این دولت قوه قانونگذاری را در جریان مواضع خود در قبال ایران قرار نداده، به شدت انتقاد کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» و پایگاه آمریکایی «دیلی بیست» با اشاره به مواضع قانونگذاران ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره درباره مواضع ضد ایرانی دولت ترامپ، خواستار جلسات توجیهی دولت برای کنگره و توضیح این مواضع به قانونگذاران شدند.

رویترز گزارش خود را با اشاره به اعلام تصمیم دولت آمریکا برای «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» و افزایش حضور نظامی در خلیج فارس به دلیل آنچه که «تهدیدات ایران» خوانده شده، آغاز کرد و از انتقاد قانونگذاران کنگره از مواضع دولت ترامپ خبر داده است.

به نوشته این رسانه غربی، قانونگذاران کنگره شامل برخی از هم‌‎حزبی‌های ترامپ خواستار برگزاری جلسات توجیهی دولت برای کنگره در زمینه ایران و دیگر موضوعات امنیت ملی شدند.

برخی از دموکرات‌های ارشد کنگره از قبیل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار جلسه توجیهی دولت برای اعضای این مجلس شده اما دولت ترامپ هنوز با این درخواست موافقت نکرده است.

«باب منندز» عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از وزارت خارجه خواسته که برای این کمیته درباره مواضع دولت ترامپ در خصوص ایران جلسه توجیهی ترتیب دهد.

این عضو ارشد دموکرات کنگره روز سه شنبه (دیروز) گفت: «بیش از یک هفته است که ما خواستار جلسه توجیهی جامع در سطحی ارشد توسط مقام‌های دولت شده‌ایم تا آنها توضیح دهند چه تهدیداتی (در قبال ایران) وجود دارد و اینکه آیا در میان جامعه اطلاعاتی آمریکا و ساختار گسترده‌تر امنیت ملی ما درباره این تهدیدات اجماع وجود دارد یا نه».

وی افزود: «سیاست خارجی کشور و دادن مجوز برای استفاده از نیروی نظامی، در حوزه اختیارات کمیته روابط خارجی سنا است. امیدوارم که (جیمز) ریش (رئیس کمیته روابط خارجی سنا) در وادار کردن دولت جهت برگزاری جلسات توجیهی محرمانه و جلسات استماع علنی برای مردم آمریکا به من ملحق شود تا این کار را به روشی فراحزبی انجام دهیم».

علاوه بر قانونگذاران دموکرات آمریکایی، اعضای ارشد جمهوری‌خواه کنگره هم خواستار برگزاری جلسات توجیهی دولت درباره تحولات اخیر در قبال ایران شدند.

«لیندسی گراهام» رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور قضایی سنای آمریکا در این باره گفت: «به نظرم، همه ما (اعضای کنگره) در تاریکی به سر می‌بریم و من امیدوارم که دولت جلسات توجیهی (برای قانونگذاران) بگذارد».

برخی مشاوران مجلس سنای آمریکا اعلام کرده‌اند که علیرغم درخواست‌ها درباره جلسات توجیهی، برنامه‌ای برای برگزاری این جلسات در دستور کار دولت ترامپ قرار نگرفته است.

انتهای پیام/م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد