اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین تعرفه واردات ال‌ان‌جی از آمریکا را به ۲۵ درصد افزایش داد

چین اعلام کرد از میان کالاهای آمریکایی که قرار است تعرفه‌های واردات آنها افزایش داده شود، تعرفه واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را هم بالا خواهد برد.

چین اعلام کرد از میان کالاهای آمریکایی که قرار است تعرفه‌های واردات آنها افزایش داده شود، تعرفه واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را هم بالا خواهد برد. این اقدام می‌تواند صادرات ال‌ان‌جی آمریکا را به عنوان کشوری که بیشترین رشد در میزان صادرات این محصول در جهان را دارد، از شرایط فعلی هم کمتر کند.

در سال جاری تاکنون تنها ۲ محوله ال‌ان‌جی از آمریکا به چین ارسال شده است، که کاهش شدیدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. روز گذشته چین اعلام کرد تعرفه‌های واردات ال‌ان‌جی آمریکا را از ماه ژوئن، از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

این اقدام بخشی از اقدامات تلافی‌جویانه چین به دنبال اقدام آمریکا برای افزایش تعرفه‌های واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی، از ۱۰ به ۲۵ درصد، در روز جمعه، می‌باشد.

از فوریه ۲۰۱۶ که ایالات‌متحده صادرات ال‌ان‌جی خود از ۴۸ ایالت جنوبی را آغاز کرد، تا جولای ۲۰۱۸ که جنگ تجاری آغاز شد، چین سومین خریدار بزرگ ال‌ان‌جی آمریکا بوده است، اما تاکنون در سال جاری، چین حتی در بین ۱۵ خریدار برتر ال‌ان‌جی آمریکا هم قرار ندارد.

استفان کومستاک، یکی از مدیران مؤسسه سوخت آمریکا، که داده‌های صنعت نفت و گاز را اعلام می‌کند، گفت: این تعرفه‌های تلافی‌جویانه چشم‌انداز رشد سرمایه‌گذاری در صنعت ال‌ان‌جی را تضعیف می‌کند، به کارگران آمریکایی لطمه زده و به نفع رقیبان خارجی ما می‌باشد.

ایالات‌متحده بیشترین رشد صادرات ال‌ان‌جی در جهان را دارد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹، پس از قطر و استرالیا، سومین صادرکننده بزرگ گاز مایع طبیعی در جهان باشد. چین بعد از ژاپن، دومین واردکننده بزرگ ال‌ان‌جی در جهان است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد