اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۳۰۳ دلار و ۲۶ سنت بالا رفت، اما بعدا با ۰.۱۰ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۹۸ دلار و ۵۶ سنت رسید.

در حالی که بالا گرفتن تنش های تجاری میان آمریکا و چین و ترس از تشدید جنگ تجاری موجب شده تا سرمایه گذاران به بازارهای امن کوچ کنند، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر باقی ماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم 1303 دلار و 26 سنت بالا رفت، اما بعدا با 0.10 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1298 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1299 دلار و 20 سنت رسید.
به دنبال اعلام چین مبنی بر وضع تعرفه های تلافی جویانه علیه کالاهای آمریکایی، که موجب کاهش شدید شاخص بورس وال استریت در جلسه قبل شد، امروز افت شاخص ها در بورس های آسیایی ادامه داشت.
جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «اکنون که اختلافات تجاری تشدید شده، سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند و همین مسئله موجب رشد قیمت طلا شده است. »
وی افزود: «اگر شاخص ها در بازار بورس پایین تر بروند، قیمت طلا ممکن است تا رقم 1310 تا 1312 دلار هم بالا برود. اما هرگونه پیشرفت ناگهانی در مذاکرات تجاری می تواند موجب افت مجدد قیمت فلز زرد شود. »
به دنبال عمیق تر شدن اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، روز دوشنبه، قیمت طلا 1.1 درصد رشد داشت و بیشترین رشد یک روزه از 19 فوریه را تجربه کرد. چین اعلام کرده که تعرفه هایی را علیه مجموعه ای از کالاهای آمریکایی در نظر خواهد گرفت. این اقدام به تلافی افزایش تعرفه های دولت آمریکا در مور د200 میلیارد دلار کالای چینی انجام می شود.
تجار نگران اند چین به عنوان بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا، در تلافی اقدامات ترامپ علاوه بر افزایش تعرفه ها اقدام به خارج کردن دارایی های خود از آمریکا کند.
انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد